ارائه دستورالعمل‌های جدید تامین مالی اسلامی توسط سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی
سه شنبه, 26 ارديبهشت 1396 09:42 916

استانداردها و معیارهای ارائه شده توسط این سازمان به عنوان یک راهنما برای موسسات مالی اسلامی در کشورهای مختلف جهان بوده است.

به گزارش سایت خبری  CPI Financial،  سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی (AAOIFI[1]) با همکاری مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی ([2]DIEDC) اقدام به برگزاری یک گردهمایی به منظور ارائه دستورالعمل‌های جدید در حوزه تامین مالی اسلامی در تاریخ ۸ می سال ۲۰۱۷ در کشور دبی کرده است.

سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی در راستای بیانیه ماموریت خود که همان استانداردسازی و هماهنگی فعالیت‌های بین‌المللی مالی اسلامی و گزارش‌دهی مالی مطابق با شریعت می‌باشد و در ادامه تلاش‌های همیشگی خود در تنظیم بخش بانکداری اسلامی، اقدام به معرفی دستورالعمل‌هایی جدید به منظور اجرای قوانین مالی منطبق با شریعت کرده است.

استانداردهای جدید ارائه ‌شده شاهدی بر رشد سریع در حوزه اقتصاد اسلامی است و این روند در مسیر مورد نظر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (نایب رئیس، نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی) در تبدیل دبی به پایتخت اقتصاد اسلامی نیز می‌باشد.

چهار استاندارد جدید ارائه شده به پژوهشگران در اتخاذ تصمیم مناسب درباره انجام یا عدم انجام فعالیت‌ها و محصولات مالی منطبق با قوانین شریعت و مسائل اساسی همچون معیارهای رقابت، برنامه‌های کاربردی مدرن، سرمایه‌گذاری، استانداردهای بازخرید و ... یاری می‌رساند.

دکتر حامد حسن مراح (دبیر کل سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی) در سخنان خود در مراسم افتتاحیه این نکته را یادآور شد که از بدو تاسیس سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی استانداردها و معیارهای ارائه شده توسط این سازمان به عنوان یک راهنما برای موسسات مالی اسلامی در کشور امارات متحده عربی و همچنین در کشورهای مختلف در سراسر دنیا (که اقتصاد اسلامی را اتخاذ کرده‌اند) بوده است.

منبع : پورتال بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی

[1] Accounting and Auditing Organization for Islamic Financial Institutions

[2] Dubai Islamic Economy Development Centre

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید