شش کتاب جدید IRTI در حوزه اقتصاد و مالی اسلامی
یکشنبه, 24 شهریور 1398 16:08 کتاب مالی اسلامی کتاب های IRTI موسسه آموزش و پژوهش اسلامی انتشارات مالی اسلامی 1018

موسسه آموزش و پژوهش اسلامی IRTI در سال جاری میلادی اقدام به انتشار شش کتاب جدید در حوزه اقتصاد و تامین مالی اسلامی نموده است.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی به نقل از سایت موسسه آموزش و پژوهش اسلامی(The Islamic Research and Training Institute (IRTI))، این موسسه در سال جاری میلادی اقدام به انتشار شش کتاب جدید در حوزه اقتصاد و مالی اسلامی نموده که از این تعداد ۵ مورد با همکاری ناشران معتبر بین‌المللی همچون پالگریو مکمیلان (Palgrave Macmillan ) و اشپرینگر(Springer ) بوده ‌است.

این موسسه که در جایگاه بازوی آموزش و تحقیقات بانک توسعه اسلامی می‌باشد عهده‌دار هدایت فرآیند آموزش و پژوهش در حوزه صنعت خدمات مالی اسلامی است. از شش کتاب جدید منتشر شده این موسسه، چهار کتاب به همت پالگریو مکمیلان و یک کتاب با همکاری اشپرینگر به رشته تحریر درآمده ‌است. محتوای علمی این کتب خروجی سمینارهای تخصصی بین‌المللی در حوزه صنعت خدمات مالی اسلامی است.

در این کتاب‌ها مسائل، دغدغه‌ها و چالش‌های روز مرتبط با حوزه اقتصاد و تامین مالی اسلامی ارائه و راهکارها و اقدامات سیاستی در راستای تقویت و توسعه اقتصادی – اجتماعی این صنعت توصیه شده ‌است.

کتاب منتشر شده با همکاری موسسه اشپرینگر، «اقتصاد پولی اسلامی و نهادها: نظریه و عمل»( Islamic Monetary Economics and Institutions: Theory and Practice ) نام دارد و عناوین چهار کتاب منتشر شده با همکاری پالگریو مکمیلان به این شرح است:

1.     احیای وقف در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی (جلد اول) ( Revitalization of Waqf for Socio-Economic Development)

2.     احیای وقف در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی (جلد دوم) ( Revitalization of Waqf for Socio-Economic Development)

3.     مالی اسلامی، تسهیم ریسک و ثبات اقتصاد کلان (  Islamic Finance, Risk-Sharing and Macroeconomic Stability)

4.     توسعه اقتصادی و اجتماعی براساس شاخص مقاصد شریعت: نظریه و کاربرد ( Towards a Maqaṣid al-Shari'a Index of Socio-Economic Development: Theory and Application )

همچنین موسسه آموزش و پژوهش اسلامی (IRTI) یک نسخه کتاب با عنوان «خط‌مشی‌گذاری عمومی در چارچوب اسلامی: اصول و رهنمودهای تدوین خط‌ مشی‌»  ( Public Policy in Islamic Framework: Principles and Guidelines in Policy Formulati ) را نیز به تنهایی چاپ نموده است.

جهت دریافت گزارش کامل این خبر به این نشانی مراجعه نمایید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید