پنجمین مجمع عمومی عادی سالانه انجمن مالی اسلامی ایران برگزار شد
چهارشنبه, 22 خرداد 1398 15:06 مجمع انجمن مالی اسلامی 1352
Gallery Image 1 Gallery Image 2 Gallery Image 3 Gallery Image 4 Gallery Image 5

براساس دعوت قبلي مورخ 4 خرداد ماه 1398 جلسه مجمع عمومي عادي سالانه انجمن مالی اسلامی ایران در ساعت 16:30 روز سه شنبه مورخ 21 خرداد ماه 1398 با حضور اعضای هیئت مدیره، بازرسان و اعضای انجمن در محل سالن همایش های بانک توسعه صادرات ایران برگزار گردید.

پنجمین مجمع عمومی عادی سالانه انجمن مالی اسلامی ایران  برگزار شد.

براساس دعوت قبلي مورخ 4 خرداد ماه 1398 جلسه مجمع عمومي عادي سالانه انجمن مالی اسلامی ایران در ساعت 16:30 روز سه شنبه مورخ 21 خرداد ماه 1398 با حضور اعضای هیئت مدیره، بازرسان و اعضای انجمن در محل سالن همایش های بانک توسعه صادرات ایران تشکيل شد.

 در اين جلسه پس از قرائت آياتي از قرآن مجيد و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در مورد انتخاب اعضاي هيئت رييسه جلسه به شرح زير اقدام شد.

آقای دکتر علی صالح آبادی به عنوان رئیس مجمع

آقای دکتر سید علی حسینی به عنوان ناظر مجمع

آقای دکتر ابوذر سروش به عنوان ناظر مجمع

آقای علی نقوی به عنوان دبیر مجمع

هیئت رئیسه ضمن قبول سمت خود و بررسی فهرست اسامی و مدارک اعضای حاضر در جلسه و حضور نصاب قانونی مندرج در اساسنامه، رسمیت جلسه را اعلام و دستور جلسه به شرح زیر قرائت شد.

1-    گزارش هیئت مدیره و بازرس انجمن

2-    تصویب صورتهای مالی سال 97

3-     سایر موارد در صلاحیت مجمع عمومی عادی

براساس دستور جلسه ، دکتر علی صالح آبادی رئیس انجمن مالی اسلامی ایران به شرح عملکرد و دستاوردهای این انجمن در سال 1397 پرداخت و گفت: در بخش اقدامات اداری انجمن تفاهم نامه هایی در جهت توسعه و تحکیم همکاری های علمی، آموزشی و تحقیقاتی و ایجاد ارتباط مؤثر و فعال و نیز استفاده بهينه از امكانات، استعداد و توانائي ها در جهت رفع نيازهاي پژوهشي و آموزشی در حوزه "مالی اسلامی" با موسسه REDmoney  مالزی و انتشارات بوم سازه(سیویلیکا) امضا شد.

برگزاری منظم جلسات هیئت مدیره بصورت ماهانه و اخذ و تکمیل دفاتر مالی انجمن از دیگر اقدامات در این زمینه بود.

وی افزود: در بخش ارزیابی عملکرد انجمن های علمی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش انجمن های تازه تاسیس توانستیم رتبه نخست را در سال 97 کسب کنیم و در مجموع با امتیاز کسب شده 1102 رتبه A را کسب نمودیم.

دکتر صالح آبادی اظهار کرد: بروزرسانی مستمر پایگاه خبری انجمن به نشانی www.iaif.ir و پایگاه اطلاع رسانی همایش مالی اسلامی به نشانی www.ciif.ir و اطلاع رسانی اخبار مالی اسلامی بصورت روزانه، شرکت در نمایشگاه بورس،بانک و بیمه کیش(Kish Invex 2018 )  و شرکت در یازدهمین و دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تهران در فروردین 97 و اردیبهشت 98 از دیگر اقدامات انجمن در زمینه اطلاع رسانی بود.

وی افزود: اقدامات آموزشی و پژوهی از دیگر اهداف انجمن است که بر مبنای این تصمیم ماهانه یک نشست تخصصی در خصوص فاینانس‌های اسلامی با هدف بررسی و نگاه تخصصی در زمینه های مختلف برگزار می شود.

وی نشست های تحصصی مالی اسلامی برگزاری شده را تشریح کرد و گفت: بیستمین  نشست تخصصی مالی اسلامی با موضوع  « بررسی فرآیند انتشار اوراق بهاداراسلامی در بازار سرمایه » در مرداد ماه 97 و با سخنرانی غلامرضا ابوترایی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه برگزار گردید.

بیست و یکمین  نشست تخصصی مالی اسلامی با موضوع «آسیب‌شناسی فقهی معاملات فردایی ارز و طراحی ابزارهای جایگزین در چهارچوب اسلامی » در شهریور ماه  97  و با سخنرانی دکتر حسین میثمی ، عضو هیئت علمی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار شد.

دکتر صالح آبادی عنوان کرد: برگزاری بیست و دومین  نشست تخصصی مالی اسلامی با موضوع «مدیریت ریسک در کسب و کار حلال » در مهر ماه 97  و با سخنرانی دکتر فریدون رهنمای رودپشتی ، عضو هیئت مدیره انجمن و رئیس انجمن مهندسی مالی ایران برگزارشد. همچنین بیست و سومین نشست تخصصی مالی اسلامی با موضوع « تقسیم ریسک و بازتوزیع ثروت »  در آبان  ماه  97 و با سخنرانی دکتر امیر عباس زینت بخش ، پژوهشگر مالی اسلامی و عضو کمیته بین الملل انجمن مالی اسلامی، برگزار گردید.

نشست تخصصی مالی اسلامی با موضوع « واکاوی سنت الهی رزق و کسب درآمد » با همکاری آکادمی هوش مالی در دی ماه 97 و با سخنرانی دکتر علی‌رضا افضلی ، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

نخستین سمینار آنلاین بین المللی با موضوع  «Risk sharing financing model for development without leverage» تامین مالی توسعه با ابزارهای مبتنی بر تقسیم ریسک و بدون اهرم در 18 دی ماه 97 و با سخنرانی پروفسور عبیدالله عصمت پاشا ، عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی اینسیف مالزی، در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برگزار گردید.

دومین سمینار آنلاین بین المللی با موضو : «Is Blockchain Suitable For Sukuk ? »  «الزامات انتشار صکوک و اوراق قرضه بر بستر بلاک چین» در 25 دی ماه 97 با همکاری شرکت فرابورس ایران و با سخنرانی هریس عرفان ،ریاست بخش بانکداری و مالی شرکت خدماتی تخصصی Gateway LLP لندن برگزار شد.

دکتر صالح آبادی افزود: بیست و چهارمین نشست تخصصی مالی اسلامی با موضوع «اقتضای عقود در بانکداری اسلامی» در اسفند ماه 97 با سخنرانی دکتر علی سعیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، برگزار گردید.

وی افزود: بازدید اعضای دانشجویی انجمن از بورس اوراق بهادار تهران و بورس کالای ایران در جهت آشنایی با بازار سرمایه از دیگر فعالیت های انجمن در سال 97 بود.

دکتر صالح آبادی به برگزاری همایش های مالی اسلامی در دی ماه 94 و 95 و آذر ماه 96 و 97 اشاره کرد و گفت: چهارمین همایش مالی اسلامی در 12 آذر ماه 97 در دانشگاه الزهرا با محوریت توسعه نهاد های مالی اسلامی با سخنرانی دکتر سلیمانی

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،دکتر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

وی افزود در این همایش 58  مقاله به دبیرخانه انجمن رسید که از این تعداد 18 مقاله در کمیته علمی همایش پذیرفته شد و تعدادی از آن ها در همایش ارائه گردید.

همچنین در این همایش ازبین نامزدهای مختلف و حضرت آیت الله تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان شخص حقیقی برنده سومین جایزه مالی اسلامی معرفی شد و جایزه حقوقی به موسسه عالی آموزش بانکداری در بخش حقوقی رسید.

وی ادامه داد: در این همایش به نویسنده یک پایان نامه کارشناسی ارشد و یک رساله دکترا، جایزه پژوهشگر برتر در حوزه مالی اسلامی اهدا شد. در بخش پایان نامه کارشناسی ارشد، جایزه پژوهش برتر به پایان نامه « طراحی مدل عملیاتی قرارداد سوآپ بدهی - مالکیت متناسب با بازار سرمایه ایران » رسید که توسط  غزاله باقریان نگاشته شده است. همچنین جایزه پژوهش برتر در حوزه رساله دکترا نیز به رساله «طراحی مجموعه اوراق ترکیبی (هیبریدی) براساس گروه‌بندی نیازهای ناشران و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه ایران مبتنی بر فقه امامیه » رسید که توسط حامد تاجمیر ریاحی نگاشته شده است.

برگزاری دو پنل تخصصی با موضوع نقش نهاد های مالی اسلامی در ثبات اقتصادی و کنترل تورم ارزی در نوبت اول پنل ارائه مقالات برتر در نوبت دوم از دیگر برنامه های این همایش بود.

وی افزود: برگزاری همایش مشترک با موسسه REDmoney مالزی در جزیره کیش در تاریخ سه شنبه 1 آبان ماه 1397 همزمان با برگزاری نمایشگاه KISHINVEX2018 و سخنرانی مهمانان داخلی و خارجی و برگزاری پنل تخصصی نقش مالی اسلامی در حصول ثبات در بازار های مالی و پنل  تخصصی تحولات اخیر در بازار سرمایه اسلامی از جمله برنامه های این همایش بود.

رئیس انجمن مالی اسلامی ایران در بخش اقدامات آموزشی و پژوهشی انجام گرفته ادامه داد: انتشار دوفصلنامه علمی پژوهشی «تحقیقات مالی اسلامی» با همکاری دانشگاه امام صادق (ع) و سازمان بورس و اوراق بهادار(شماره 14 و 15) از جمله اقدامات انجمن در زمینه آموزشی و پژوهشی بود.

رئیس انجمن مالی اسلامی گفت: انجمن در فروردین ماه 1396 و 1397 نهمین و دهمین دوره ی بین المللی بازار سرمایه اسلامی را با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار کرد . در این دوره آموزشی اساتید و مسئولان نهادهای سرمایه گذاری بین المللی و داخلی به زبان انگلیسی به سخنرانی و ارائه مطلب پرداختند و علاوه بر آن  اساتید و مسئولان انجمن جزء سخنرانان اصلی دوره بودند و از بین اساتید و مخاطبین دوره نیز اقدام به عضوگیری شد.

دکتر صالح آبادی با اشاره به  امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین سازمان بورس و اوراق بهادار، دانشگاه امام صادق(ع) و انجمن مالی اسلامی ایران برای برگزاری دوره‌های MBA و DBA بازار سرمایه اسلامی گفت: شرکت کنندگان در دوره DBA در پاین دوره ، مدارک اصول مقدماتی بازار سرمایه و تحلیلگری بازار سرمایه را دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: این دوره برای اولین بار است که در ایران و با همکاری انجمن مالی اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، مرکز مالی ایران و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود. وی همچین اعلام داشت: عموم افراد شرکت‌کننده در این دوره فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط و دارای تجربه مرتبط در بازار سرمایه ایران هستند که امیدواریم این دوره‌ها شروعی برای سایر دوره‌های مالی اسلامی در کشور در حوزه بانکداری و بیمه نیز باشد.

وی افزود: ثبت‌نام دومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی از آذرماه 97 انجام و پس از برگزاری 4 مرحله مصاحبه اختصاصی متقاضیان، کلاس‌های آن از اسفندماه 97 آغاز شد. این دوره در سه ترم و مجموع ۲۴ واحد درسی شامل: مبانی بازار سرمایه اسلامی، اقتصاد پولی و مالی پیشرفته، روش‌های کمی پیشرفته، روش تحقیق در مالی اسلامی ، بازار سرمایه اسلامی پیشرفته، مهندسی مالی و مدیریت ریسک پیشرفته، مباحث پیشرفته در تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، مقررات تحلیلگری بازار سرمایه ، و سمینار در بازار سرمایه اسلامی و پایان‌نامه است.

وی ادامه داد: در ترم یک دومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسویان و دکتر توحیدی در درس مبانی بازار سرمایه اسلامی، دکتر قضاوی درس اقتصاد پولی و مالی پیشرفته ، دکتر موسوی برای درس روش های کمی پیشرفته و دکتر میرزایی منفرد در درس مقررات تحلیلگری بازار سرمایه به تدریش دورس مربوطه خواهند پرداخت. همچنین ترم سوم اولین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی نیز در حال برگزاری می باشد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته توسط انجمن مالی اسلامی ایران، دانش پذیران نخستین دوره ی DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن جهت آشنایی با انواع روش های تحقیق در مالی اسلامی، در قالب درس روش تحقیق در مالی اسلامی که در ترم دوم دوره آن را می گذرانند، پنج شنبه 20 دی ماه 97 محضر آیت الله هادوی تهرانی در قم رسیدند و از سخنرانی ایشان با موضوع نظریه اندیشه مدون، نظریه ای راهنما برای ایجاد ابزارهای مالی اسلامی بهره بردند و همچنین 3 بهمن ماه 1397 در جلسه کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت نمودند.  

در پایان دکتر صالح آبادی به برنامه های آتی انجمن مالی اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تداوم برگزاری نشست های تخصصی ماهانه، برگزاری پنجمین همایش مالی اسلامی ایران ، اخذ مجوز انتشارات برای انجمن در جهت حمایت و چاپ کتب در حوزه های مختلف مالی اسلامی، همکاری در انتشار دوفصلنامه علمی پژوهشی «تحقیقات مالی اسلامی»، برگزاری دوره های آموزشی MBA و DBA مالی اسلامی، ارائه خدمات علمی به نهادهای ذی ربط ( مرجعیت علمی در حوزه مالی اسلامی)، برگزاری دوره های آموزشی سفارشی مورد تقاضای موسسات و نهادهای مختلف، پیگیری اجرایی شدن برنامه های مدون کمیته های تخصصی انجمن و اخذ مجوز دوفصلنامه علمی پژوهشی «علوم مالی اسلامی» از جمله برنامه های آتی انجمن مالی اسلامی ایران در سال 1398 است.

در ادامه جلسه صورت های منتهی به سال مذکور شامل ترازنامه و صورتحساب درآمدها و هزینه های دوره مالی منتهی به 29 اسفند  1397 توسط دکتر حسینی عضو هیئت مدیره انجمن ارائه و مورد بررسی قرار گرفت و پس از توضیحات لازم تصویب شد.

همچنین بازرس انجمن جناب آقای دکتر مستشار با اشاره به وجود انضباط مالی و شفافیت و سلامت مالی انجمن، تراز مالی انجمن را مثبت و آن را تایید نمود.

طبق دستور جلسه تعیین حق عضویت به رای گذاشته شد و حق عضویت سالانه بدون به شرح زیر تصویب شد:

اعضای پیوسته: 1,500,000 ریال

اعضای وابسته :  1,000,000 ریال

اعضای دانشجویی:  500,000 ریال      

اعضای حقوقی: 50,000,000 ریال

پنجمین مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن مالی اسلامی ایران 21 خرداد ماه 1398 با پاسخگویی اعضای هیئت مدیره انجمن پیرامون موضوعات مطروحه به پایان رسید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید