چشم‌انداز بانکداری اسلامی تا سال ۲۰۲۳
شنبه, 08 دی 1397 08:14 1202

گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط Market Research Vision، در مورد بازار نرم‌افزاری بانکداری اسلامی در جهان، برآوردهایی را از گذشته، وضعیت موجود و آینده‌ی صنعت نرم‌افزاری بانکداری اسلامی تا سال ۲۰۲۳ ارائه می‌دهد.

 

به گزارش سایت خبری  lander forum، گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط Market Research Vision در مورد بازار نرم‌افزاری بانکداری اسلامی در جهان، برآوردهایی را از گذشته، وضعیت موجود و آینده‌ی صنعت نرم‌افزاری بانکداری اسلامی تا سال 2023 ارائه می‌دهد.

بانکداری اسلامی یا مالی اسلامی عبارت است از فعالیت بانکداری یا مالی که با شریعت (حقوق اسلامی) مطابقت دارد و کاربرد عملی آن در زمینه‌ی توسعه اقتصاد اسلامی است. اشکال مختلف بانکداری و مالی اسلامی شامل عقود مضاربه (تقسیم سود و زیان)، ودیعه (امانت)، مشارکت (سرمایه گذاری مشترک)، مرابحه و اجاره می‌شود. بر اساس شریعت اسلام ربا و سرمایه‌گذاری در کسب و کارهایی که کالا یا خدماتی را بر خلاف اصول اسلامی ارائه می‌دهند (مانند گوشت خوک و یا الکل)، حرام اعلام شده است.

این گزارش در رابطه با آینده‌ی صنعت نرم‌افزاری بانکداری اسلامی مواردی همچون ضروریات بازار، بازار منطقه‌ای، حجم بازار، وضعیت بازار، بازار نرم‌افزاری، بانک اطلاعاتی، تقاضا، ساختارهای هزینه، رشد جهانی صنعت اقتصادی، رقبا و سهم بازار را مورد توجه قرار داده است. طرح کلی بازار جهانی، داده‌های کامل مربوط به بخش‌های مختلف در مطالعه بازار نرم‌افزاری بانکداری اسلامی را پوشش می‌دهد.

این ارزیابی شامل توضیحات مربوط به پویایی بازار، تحلیل زیست‌محیطی، چشم‌اندازهای صنعت، زنجیره ارزش، حجم بازار، وضعیت و ارتقای فناوری می‌باشد. کارخانه‌های تولیدی، داده‌های تولید تجاری، سودهای ناخالص و ظرفیت تولید نیز موارد دیگری است که در این ارزیابی مورد توجه قرار گرفته است.

 این گزارش نگرش‌های منحصر به فرد در مورد بازار را در قالب سندی به سرمایه‌گذاران، مشارکت‌کنندگان و تازه‌واردان این صنعت ارائه می‌کند. به همین منظور این گزارش از دیاگرام‌ها، نمودارها، ارقام و جداولی استفاده بیشتری نموده و از این طریق راهنمای دقیقی را به خوانندگان خود ارائه می‌دهد.

هدف اصلی این گزارش، ارائه‌ی یک تحلیل صحیح و راهبردی از صنعت نرم‌افزاری بانکداری اسلامی است. لذا پیش از ارائه‌ی یک نمای کامل از بازار نرم‌افزاری بانکداری اسلامی، به طور دقیق به بررسی هر یک از بخش‌ها و زیر بخش‌ها می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت گزارش این خبر به این نشانی مراجعه نمایند.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید