فناوری‌های مالی، مقررات مالی و مالی اسلامی
چهارشنبه, 04 مهر 1397 10:27 فناوری مالی مقررات اسلامی انجمن 1418

کارگاه هم اندیشی «فناوری‌های مالی، مقررات مالی و مالی اسلامی» در بحرین برگزار خواهد شد.

کارگاه هم اندیشی «فناوری‌های مالی، مقررات مالی و مالی اسلامی» در بحرین برگزار خواهد شد. توجه به نحوه قانونگذاری، تدوین مقررات و نحوه نظارت بر حوزه فناوری‌های مالی با لحاظ نظرات شریعت اسلامی از اهداف این کارگاه بشمار می‌آید.


هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) و BIBF درصدد برگزاری کارگاهی با موضوع «فناوری‌های مالی، مقررات مالی و مالی اسلامی» در تاریخ ۱۷ و ۱۸ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۵ و ۲۶ مهر ۱۳۹۷) در بحرین هستند. این کارگاه در پی بررسی کارکردها و چالش‌های فناوری‌های مالی و مقررات‌گذاری آن در حوزه مالی اسلامی است. این برنامه سعی بر آن دارد ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی محصولات نوین فناوری‌های مالی را رصد نموده و تاکیدی بر محصولات دیجیتال نوآورانه در مالی اسلامی، فناوری بلاک‌چین و نظرات شرعی در خصوص نوآوری‌های حوزه ارزهای رمزنگارانه داشته باشد.

همچنین توجه به نحوه قانونگذاری، تدوین مقررات و نحوه نظارت بر حوزه فناوری‌های مالی با لحاظ نظرات شریعت اسلامی از دیگر اهداف این کارگاههای علمی بشمار می‌آید. همچنین در این گردهمایی در خصوص نحوه مراقبت از حقوق مصرف‌کنندگان در قبال ریسک‌های عملیاتی این حوزه نیز سخن به میان خواهد آمد. در این برنامه جمعی از ناظران حوزه مالی و متخصصین و کارشناسان بازار مالی شرکت خواهند داشت.

از جمله محورهای این کارگاه می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

· محصولات دیجیتال و مالی اسلامی

· کاربردهای بلاک‌چین در مالی اسلامی

· قانونگذاری و چارچوب قانونی برای فناوری‌های مالی

· فناوری مالی و مدیریت ریسک

· تهدیدات امنیت سایبری و حفاظت از دارایی‌های مالی و مصرف‌کنندگان در فناوری‌های مالی

· دیجیتالی‌کردن صنعت بیمه و آموزه‌هایی برای صنعت تکافل

بنا به اعلام این گزارش، این برنامه برای قانونگذاران و ناظران بخش فناوری‌های مالی و موسسات مالی اسلامی، مدیران اجرایی و اعضای هیئت مدیره موسسات مالی اسلامی، قانونگذاران و ناظران بازار سرمایه اسلامی، کارشناسان حوزه تامین مالی جمعی، مدیران ارشد حوزه مدیریت ریسک، کارشناسان انطباق با شریعت، کارشناسان فناوری بانکداری و استراتژی‌های شرکتی، بازرسان، حقوقدانان، پژوهشگران و دانشگاهیان فعال در بخش فناوری‌های مالی و مالی اسلامی مفید و قابل استفاده خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه نموده و یا سوالات خود را از طریق ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مطرح نمایند.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید