معرفی کتاب کتاب «مالی اسلامی؛ سطح متوسط»
چهارشنبه, 04 اسفند 1395 13:56 804

انتشارات وایلی کتاب «مالی اسلامی؛ نظریه و عمل» را به قلم نبیل مغربی، عباس میرآخور و زمیر اقبال در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر نمود.

کتاب «مالی اسلامی؛ نظریه و عمل» درصدد پر کردن شکاف علمی موجود در اذهان دانشجویان و افراد حرفه‌ای است که در حال حاضر با اصول مالی اسلامی آشنا هستند ولی درصدد افرایش دانش خود درباره نظریه مالی اسلامی و شیوه‌های آن می‌باشند. این متن جامع خوانندگان را از طریق پوشش تحولات جهانی و توصیف نقش مالی اسلامی در جامعه مالی جهانی آماده می‌سازد و آنها را در درک این جنبه مهم از چشم انداز مالی بین‌الملل راهنمایی می‌نماید.

کتاب فوق‌الذکر مفاهیم و مسائل خاص مالی اسلامی را در حوزه عملیاتی و اجرائی ارتقا می‌بخشد و مطالعه بیشتر هر فصل را پیشنهاد می‌کند و همچنین تجزیه و تحلیل پیشرفته‌ای از مطالب به همراه اطلاعات کلیدی در قالب طریق نمودار‌ها، ارقام و جداول ارائه می‌نماید.

در بیش از چند دهه گذشته، تغییرات عمیقی در چشم انداز مالی از جمله نوآوری‌های عمده در ابزارهای مالی و تغییرات اساسی در مقررات صورت گرفته است. با توجه به اینکه بازارهای مالی جهانی به طور فزاینده‌ای در عرصه صنعت ایفای نقش می‌نماید. لذا آگاهی فعالان حرفه‌ای صنعت مالی از ماهیت و پیامدهای نظریه‌های اصلی مالی اسلامی و شیوه‌های آن از اهمیت بسیاری برخوردار است و همچنین کسب مهارت‌های زیر ضروری به نظر می‌رسد. 

·       کسب دانش و درک عمیق از مالی اسلامی

·        کاوش نقاط همگن و ناهمگن بین مالی اسلامی و مالی متعارف

·        تقویت هماهنگی بین نظریه‌های مالی اسلامی و مالی متعارف وکاربردهای آن

·        ایجاد آمادگی بمنظور برعهده گرفتن شغل مناسب در حوزه مالی از طریق درک بهتر چگونگی بکارگیری اصول مالی اسلامی

کتاب «مالی اسلامی؛ نظریه و عمل» یک منبع اصلی برای فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته مالی، اقتصاددانان، پژوهشگران، بانکداران، ناظران مالی و اعضای جامعه بازرگانی به شمار می‌آید که درصدد توسعه درک و آگاهی عمیق‌تر از نظریه های مالی اسلامی و شیوه‌های آن هستند.

علاقمندان جهت آشنایی بیشتر با سرفصل‌ها و کلیات این کتاب می‌توانند به این نشانی مراجعه نمایند.

منبع: پژوهشکده پولی و بانکی

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید