فروش اوراق صکوک در کشورهای عربی ۳۲ درصد کاهش یافت
شنبه, 17 شهریور 1397 19:36 صکوک اوراق عربی قیمت نفت 1411
افزایش قیمت نفت منجر به کاهش انتشار اوارق قرضه اسلامی از سوی کشورهای عربی و در نتیجه کاهش فروش ۳۲ درصدی آن در نیمه نخست سال جاری میلادی شد.
افزایش قیمت نفت منجر به کاهش انتشار اوارق قرضه اسلامی از سوی کشورهای عربی و در نتیجه کاهش فروش ۳۲ درصدی آن در نیمه نخست سال جاری میلادی شد.
فروش اوراق اسلامی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس موسوم به صکوک در نیمه نخست سال جاری میلادی به دنبال افزایش قیمت نفت کاهش پیدا کرد و نیاز دولت های این منطقه برای جبران کاهش کسری بودجه خود به وسیله انتشار بیشتر اوراق قرضه صکوک را منتفی کرده است.
در همین حال موسسه اعتبار سنجی مودیز اعلام کرد که انتشار اوراق قرضه اسلامی یا همان صکوک در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی با ۳۲ درصد کاهش به ۱۶.۷ میلیارد دلار رسید. بر همین اساس، در حال حاضر سهم جهانی انتشار اوراق صکوک توسط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس کمتر از ۳۰ درصد است که این رقم برای سال گذشته میلادی ۳۹ درصد ثبت شده است.
کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که شامل امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی، عمان، قطر و کویت هستند مجموع انتشار جهانی اوراق صکوک را در نیمه نخست سال جاری میلادی با ۱۲ درصد کاهش به ۵۵ میلیارد دلار رسانده اند.
بر پایه این گزارش، مودیز اعلام کرد که بهبود بهای نفت منجر به کاهش فشار بودجه ای از روی دوش دولت های عربی حوزه خلیج فارس شده و نیاز آنهار را به گرفتن وام یا ابزارهای مشابه تامین مالی کمتر کرده است.
منبع: ایبِنا به نقل از البوابه
Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید