فراخوان اولین کنفرانس جهانی اقتصاد و تأمین مالی اسلامی
دوشنبه, 15 مرداد 1397 12:16 فراخوان کنفرانس اقتصاد تأمین انجمن مالی اسلامی 1504

اولین کنفرانس جهانی اقتصاد و تأمین مالی اسلامی با موضوع «اهداف توسعه پایدار از دیدگاه مالی اسلامی»، اکتبر سال جاری در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

اولین کنفرانس جهانی اقتصاد و تأمین مالی اسلامی با موضوع «اهداف توسعه پایدار از دیدگاه مالی اسلامی»، اکتبر سال جاری در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش تارنمای مرکز تحقیقاتی بین‌المللی اقتصاد و مالی اسلامی (IRCIEF)[i]، اولین همایش جهانی اقتصاد و تأمین مالی اسلامی با هدف گردهمایی دانشمندان و محققان بین‌المللی و علمای اقتصاد و مالی اسلامی و با موضوع اصلی «اهداف توسعه پایدار: گامی به سوی تأمین مالی اسلامی» در روزهای ۲۴ و ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۸ ( ۲ و ۳ آبان‌ماه ۱۳۹۷) در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

اهداف توسعه پایدار (SDGs)[ii]، تلاشی است از سوی سازمان ملل متحد برای ایجاد و راه‌اندازی مجموعه‌ای از اهداف توسعه‌‌ مشترک در هر کشور از سال 2015 تا سال 2030. در این پروژه، کشورها اقدام به ایجاد مجموعه‌ای از اهداف برای پایان‌دادن به فقر (کاهش فقر)، حفاظت از محیط زیست و اطمینان از ایجاد رفاه برای همه اقشار جامعه در قالب بخشی از یک برنامه توسعه پایدار جدید، می‌پردازند.

با توجه به اهمیت موضوع، این کنفرانس با همکاری مرکز تحقیقاتی IRCIEF و موسسه بین‌المللی تحقیقات مالی اسلامی (ISRA)[iii] به بررسی نقش مالی اسلامی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار، درک صحیح اهداف توسعه پایدار از منظر مالی اسلامی و ارائه راهکارهایی برای حل چالش‌های امور مالی اسلامی می‌پردازد. علاوه بر این، فضای مناسبی برای به اشتراک‌گذاشتن دانش، تجربه و تخصص محققان، کارشناسان و دانشجویان را در زمینه‌های مختلف مالی اسلامی در سراسر دنیا فراهم می‌نماید و فرصتی برای گسترش ارتباطات بین‌المللی و توسعه شبکه‌های آموزشی ایجاد می‌نماید.

محورهای کلیدی این کنفرانس به شرح زیر است:

ü ثبات مالی

ü توسعه زیرساخت‌ها

ü مدیریت ریسک

ü مقاصد شریعت

ü نوآوری‌های حوزه مالی اسلامی

ü مهندسی مالی اسلامی

ü توسعه زیرساخت‌ها

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه نمایند.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

 

[i] International Research Centre of Islamic Economics and Finance (IRCIEF)

[ii] The Sustainable Development Goals (SDGs)

[iii] The International Shari'ah Research Academy for Islamic Finance 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید