×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 635
امضای تفاهم نامه بین IRTI و BIBF در زمینه توسعه‌ی منابع انسانی در بانکداری و مالی اسلامی
یکشنبه, 21 مرداد 1397 12:38 بانکداری توسعه تفاهم نامه انجمن مالی اسلامی 1351

موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی (IRTI) و مؤسسه بانکداری و مالی بحرین (BIBF) یادداشت تفاهمی را به منظور بررسی ...

موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی (IRTI) و مؤسسه بانکداری و مالی بحرین (BIBF) یادداشت تفاهمی را به منظور بررسی زمینه‌های همکاری با هدف توسعه منابع انسانی برای بانکداری و مالی اسلامی امضا کردند.

موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی (IRTI) و مؤسسه بانکداری و مالی بحرین (BIBF) یادداشت تفاهمی را به منظور بررسی زمینه‌های همکاری با هدف توسعه منابع انسانی برای بانکداری و مالی اسلامی امضا کردند. این تفاهم‌نامه توسط دکتر هومایُن دار؛ مدیر کل موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی و دکتر احمد الشیخ؛ مدیر مؤسسه بانکداری و مالی بحرین در شهر منامه‌ی بحرین امضا شد.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه، همکاری IRTI و BIBF در خصوص اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترک با هدف توسعه سرمایه انسانی برای بخش بانکی و مالی اسلامی در سطح جهانی انجام خواهد گرفت. شایان ذکر است همکاری بین دو این موسسه زمانی عملی می‌شود که IRTI با مدیریت جدید خود در فرآیند اجرای اصلاحات قرار گیرد.

دکتر هومایُن دار؛ مدیر کل موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی در این خصوص گفت: IRTI در راستای حمایت از توسعه صنعت خدمات مالی اسلامی، از هر گونه همکاری و مشارکت سازنده با مؤسسه بانکداری و مالی بحرین و سایر مراکز برتر استقبال می‌کند. هنگامی که IRTI شروع به ارائه آموزش در اوایل دهه 1980 کرد، در عرصه بانکداری و مالی اسلامی، تقریبا هیچ مؤسسه‌ی ارائه‌دهنده‌ی خدمات آموزشی وجود نداشت، اما اکنون تعدادی از مراکز آموزشی در نقاط مختلف جهان به وجود آمده‌اند. این مسأله قطعا مسئولیت ما را کمتر کرده اگر چه ما در ادامه‌ی فعالیت‌های خود علاوه بر ارائه خدمات آموزش عالی از این مربیان نیز حمایت می‌کنیم.

وی افزود: IRTI در نظر دارد حداقل چهار نهاد آموزشی در سطح جهان را شناسایی کند که به عنوان مراکز مورد حمایت و تأیید IRTI در بانکداری اسلامی و مالی به رسمیت شناخته شوند. ما می‌خواهیم شاهد خدمات مؤسسه بانکداری و مالی بحرین به عنوان یکی از این مراکز مورد تأیید باشیم.

دکتر الشيخ؛ مدير مؤسسه بانکداری و مالی بحرین نیز از امضای اين توافقنامه رسمی بين دو مؤسسه ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: اين نخستين تلاش برای رسميت بخشیدن به رابطه این دو سازمان است که هر دو در سال 1981 راه‌اندازی شده‌اند.

مجتهد خالد، رئیس مرکز مالی اسلامی BIBF نیز در این رابطه گفت: ما از فرصت همکاری با مؤسسه‌ تحقیقات و آموزش اسلامی (IRTI) برای برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان و اعطای گواهی‌نامه‌های معتبر که قطعا منافع زیادی را برای فعالان صنعت بانکداری و مالی اسلامی به دنبال دارد، نهایت استفاده را خواهیم برد.

قبل از مراسم امضای تفاهم‌نامه، دکتر دار و دکتر الشیخ با رشید محمد المارج، رئیس بانک مرکزی بحرین (CBB) دیدار کردند. در این دیدار موافقت‌نامه بین این دو سازمان مورد تأیید قرار گرفت و طرفین اظهار امیدواری کردند که این همکاری مشترک آغاز تعامل گسترده‌ای بین آنها در راستای توسعه‌ی تحقیق و آموزش در زمینه بانکداری و مالی اسلامی باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت گزارش کامل این خبر به این نشانی مراجعه نمایند.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید