سومین همایش مالی اسلامی آغاز به کار کرد
یکشنبه, 12 آذر 1396 09:50 639

سومین همایش مالی اسلامی با حضور هیات رییسه انجمن مالی اسلامی و جمعی از صاحب منصبان، اساتید و فعالان بازار پول و سرمایه و حوزه مالی و بانکی کشور صبح امروز 14 آذرماه در سالن همایش های دانشگاه الزهرا آغاز به کار کرد.

 در این همایش دکتر علی صالح آبادی رییس انجمن مالی اسلامی ضمن خیر مقدم به مدعوین و شرکت کنندگان به شرح عملکرد و دستاوردهای این انجمن پرداخت و گفت: تا کنون ۱۷ نشست ماهانه انجمن با موضوعات مختلف حوزه مالی اسلامی برگزار شده و فصلنامه علمی پژوهشی انجمن نیز با همکاری سازمان بورس و دانشگاه امام صادق منتشر می‌شود.

به گفته وی در حوزه بانکداری اسلامی هم با همکاری دانشگاه امام صادق اقدامات خوبی انجام شده و مشغول مذاکره با موسسه عالی آموزش بانکداری اسلامی برای توسعه ارتباطات در زمینه بانکداری مالی و اسلامی هستیم.

وی اعلام کرد: علاوه بر فعالیت های یاد شده به همت دانشگاه امام صادق، انجمن مالی اسلامی و سازمان بورس دوره های DBA , MBA را تعریف کرده ایم که ظرف چند ماه آینده فراخوان جذب خواهد داشت و پذیرفته شدگان طی گذراندن این دوره مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.

صالح آبادی رونمایی از سامانه بازار کار مالی اسلامی را بعنوان یکی دیگر از دستاوردهای انجمن نام برد و گفت: این سامانه با  هدف معرفی زمینه‌های فعالیت فارغ التحصیلان مالی، معرفی موسسات و مدیران موفق فعال در حوزه مالی، ایجاد بانک اطلاعاتی از عرضه و تقاضای کار در تابستان سال جاری راه‌اندازی شد. 

به گفته وی کمیته بازار کار مالی اسلامی به عنوان یکی از 9 کمیته زیرمجموعه انجمن مالی اسلامی تلاش کرده است تا فضای اشتغال در نظام مالی ایران را جهت معرفی افراد شایسته و با دانش به نهادهای مالی توسعه دهد. بر این اساس کمیته بازار کار انجمن مالی اسلامی با طراحی این سامانه تلاش کرده است با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از متقاضیان کار و نیروی کار در نظام مالی به توسعه شبکه همکاری بین بخش‌های تحقیقاتی و محیط کسب و کار کمک کند.

وی ادامه داد: این درگاه اینترنتی سعی نموده تا به نوعی عرضه و تقاضای نیروی کار در بازارهای مالی اعم از بازار سرمایه، بازار پول و بازار بیمه را نظام‌مند کرده تا دانش آموختگان و فعالان نظام مالی فرصتی برای معرفی خود بیابند و از طرف مقابل نیز شرکت‌ها و نهادهای مالی سامانه‌ای نیز برای جذب نیروی کار با دانش و دارای رفتار حرفه‌ای داشته باشند.

رئیس انجمن مالی اسلامی عنوان كرد: اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا حرکت به سمت بانکداری مالی اسلامی وجود دارد. حتی کشورهای اروپایی با هدف جذب سرمایه مسلمانان تلاش دارند بانکداری اسلامی را شناسایی و توسعه دهند. و هر کس بتواند در این زمینه گامی بردارد بسیار با ارزش است و انجمن مالی اسلامی با همه ظرفیت خود آماده حمایت از آنهاست.

Prev Next
برای ارسال نظر وارد سایت شوید