تأمین مالی اسلامی و تحول دیجیتال
Sunday, 19 September 2021 19:13 هیئت خدمات مالی اسلامی IFBS تامین مالی اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران 599

پانزدهمین اجلاس هیأت خدمات مالی اسلامی با موضوع  اصلی اجلاس: «تأمین مالی اسلامی و تحول دیجیتال: ایجاد تعادل میان نوآوری و انعطاف‌پذیری» و با میزبانی بانک مرکزی عربستان در روزهای ۹ تا ۱۱ نوامبر برگزار خواهد شد.

به گزارش انجمن مالی سلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، پانزدهمین اجلاس هیأت خدمات مالی اسلامی[1](IFSB) با میزبانی بانک مرکزی عربستان در روزهای ۹ تا ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۱ (۲۴ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۰) در شهر جده برگزار خواهد شد. موضوع و محور اصلی اجلاس IFSB 2021، «تأمین مالی اسلامی و تحول دیجیتال: ایجاد تعادل میان نوآوری و انعطاف‌پذیری» است. این اجلاس بر راه‌های تقویت نوآوری، پذیرش فن‌آوری، دسترسی و پایداری در نظام مالی اسلامی جهت تقویت رشد و توسعه آن و همچنین بررسی پیامدهای سیاسی ناشی از تحول سریع دیجیتال متمرکز خواهد شد.

علاوه بر این، اجلاس مذکور به شناسایی و معرفی اقدامات لازم جهت تقویت انعطاف‌پذیری و ثبات خدمات مالی اسلامی خواهد پرداخت. ظهور فن‌آوری در خدمات مالی می‌تواند وضعیت بخش‌های فعلی در بانکداری و بازارهای سرمایه را تحت تأثیر قرار دهد و باعث ایجاد روش‌های نوین واسطه‌گری مالی مانند تأمین مالی جمعی و بلاکچین می‌شود. پذیرش این تغییرات و تحولات مستلزم ایجاد تعادلی میان نوآوری‌ها و انعطاف‌پذیری نظام مالی توسط مقامات و کشورهای مختلف است که این اجلاس در طول جلسه به بررسی آن خواهد پرداخت.

موضوعات کلیدی و مهم مورد بحث در این اجلاس به شرح ذیل می‌باشد:

- تحول دیجیتالی در خدمات مالی اسلامی

- دارایی‌های رمزنگاری‌شده و پیامدهای آن در حوزه تأمین مالی اسلامی

- فین‌تک و خدمات مالی اسلامی

- دستیابی به هم‌افزایی میان تأمین مالی اسلامی دیجیتال و پایداری

- استفاده موثر از فن‌آوری نظارتی و مقرراتی توسط مقامات ناظر

 

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

Prev Next
Tagged under
Login to post comments