گزارش ویژه «مدل حاکمیت مردم در اقتصاد مردمی»
Saturday, 06 April 2024 12:00 جهش تولید با مشارکت مردم اقتصاد مردمی اقتصاد کلان حسن بان انجمن مالی اسلامی 128

با توجه به نامگذاری سال 1403 با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، در این گزارش نقش ضابطه‌یارهای غیرمتمرکز مردمی در اقتصاد کلان تعاونی مورد بررسی قرار گرفته است.

با توجه به نامگذاری سال 1403 با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، در این گزارش نقش ضابطه‌یارهای غیرمتمرکز مردمی در اقتصاد کلان تعاونی مشارکتی مورد بررسی قرار گرفته است.

رهبر انقلاب در تبیین بایدها و نبایدهای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، به «مداخله‌های دولتی و حکومتی» اشاره و با تأکید بر کاهش این مداخلات گفتند: به میدان آوردن توان مالی، فکری و ابتکارات مردم منافع زیادی برای کشور دارد. ایشان تصور برخی افراد در خصوص بسته شدن دست دولت در صورت ورود مردم به عرصه اقتصاد و به دست گرفتن مدیریت‌ها را نادرست خواندند و افزودند: مردم و دولت هر یک وظایفی دارند که باید با تفکیک قائل شدن بین این وظایف ستادی و عملی، دولت در مسائل ستادی همچون آمایش سرزمین و نظارت و جلوگیری از تخلفات به وظایف خود عمل کند و مردم هم جنبه‌های عملی کار را برعهده بگیرند. «نشان دادن راههای مشارکت مردم با سرمایه‌های اندک در تولید و اقتصاد» نکته دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر آن، دولت و مجلس را به تشکیل گروهی زبده و صاحب‌فکر برای اندیشه‌ورزی دراین خصوص فراخواندند.
در همین راستا دکتر حسن بان عضو انجمن مالی اسلامی ایران در گزارشی با عنوان مدل حاکمیت مردم در اقتصاد مردمی به پیشنهاد مدل اقتصاد مردمی (تعاونی مدرن sharing economy ) و تفاوت آن با اقتصاد مرسوم پرداخته است. این گزارش به موضوع تفاوت ماهوی «حاکمیت governance» در اقتصاد مردمی نسبت به اقتصاد مرسوم می پردازد.


جهت دریافت فایل گزارش اینجا کلیک کنید.

Prev Next
Tagged under
Login to post comments