جلسه معرفی آزمون CSAA با حضور متقاضیان برگزار گردید
Wednesday, 09 August 2023 10:00 آزمون گواهی شرعی آزمون AAOIFI آزمون CSAA AAOIFI انجمن مالی اسلامی 286

جلسه معرفی آزمون گواهی شرعی (CSAA) موسسه AAOIFI توسط انجمن مالی اسلامی ایران در روز ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید.

به گزارش کمیته بین‌الملل انجمن مالی اسلامی ایران، جلسه معرفی آزمون گواهی شرعی (CSAA) موسسه AAOIFI توسط انجمن مالی اسلامی ایران در روز ۱۷ مرداد ماه برگزار گردید.

به گفته دبیر کمیته بین‌الملل، در راستای تفاهم نامه منعقد شده میان انجمن مالی اسلامی ایران و موسسه AAOIFI، انجمن مالی اسلامی ایران نماینده رسمی برگزاری آزمون‌های گواهی شرعی از طرفی موسسه AAOIFI‌ در ایران می‌باشد.

در همین راستا با توجه به برنامه برگزاری آزمون CSAA در تاریخ ۲۰ سپتامبر، جلسه معرفی آزمون با حضور برخی از متقاضیان شرکت در این آزمون برگزار گردید و در این جلسه به  معرفی و همچنین بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این آزمون پرداخته شد. در ادامه نیز به سوالات و چالش‌های متقاضیان نیز پاسخ داده شد. همچنین نکات مهمی که از این آزمون در جلسه مطرح شد به شرح زیر می‌باشد:

  • این آزمون به مدت ۳ ساعت، در قالب ۱۰۰ سوال تستی به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد.
  • زمان برگزاری این آزمون روز ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور ماه) خواهد بود و این آخرین دوره برگزاری آزمون این گواهی خواهد بود.
  • هزینه شرکت در این آزمون ۳۶۰ دلار بوده و برای ثبت نام پیش‌نیاز خاصی مورد نیاز نخواهد بود.
  • با توجه به پایان زمان رسمی ثبت نام، با رایزنی‌های انجمن، آخرین مهلت ثبت نام در این آزمون برای افرادی که از طریق انجمن مالی اسلامی ایران اقدام نمایند تا ۱۹ اگوست (۲۸ مرداد ماه) تمدید شد.

همچنین خاطرنشان می‌گردد با توجه به اعلام موسسه AAOIFI،‌ این مرحله آخرین آزمون CSAA خواهد بود. و پس از برگزاری آخرین آزمون، این گواهی به دو گواهی CSE (گواهی شرعی) و CSA (گواهی شرعی ممیزی) تقسیم خواهد شد [گواهی CSAA در برگیرنده هر دو گواهی CSA و CSE خواهد بود] و هزینه شرکت در آزمون هر یک از این آزمون‌ها ۷۷۰ دلار خواهد بود. همچنین آزمون CSE به زبان عربی خواهد بود.

شرکت کنندگان حاضر در این جلسه:
آقای دکتر مجید پیره؛
آقای دکتر رام روز؛
آقای دکتر خالوزاده؛
آقای دکتر حسن بان؛
خانم دکتر مهسا توکلی؛
آقای دکتر میلاد خوش زبان؛
جناب آقای امیریوسفی مقدم؛
و جناب آقای سید امیر موسویان.

همچنین متقاضیان شرکت در این آزمون می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن 02162843117 و یا 02162843116 اطلاعات بیشتر را کسب نمایند.

Prev Next
Tagged under
Login to post comments