کنیا به دنبال حمایت از محصولات مالی مطابق با شریعت است
Saturday, 03 August 2024 12:00 کنیا مالی اسلامی شریعت اسلامی شریعت محصولات مالی 32
Gallery Image 1

مقامات کنیایی اعلام کردند به جامعه مسلمانان اطمینان داده می‌شود که دولت چارچوب قانونی مناسبی را برای رشد پایدار محصولات مالی مطابق با شریعت ایجاد خواهد کرد.

به دنبال عرضه اوراق بهادار صکوک لینزی در بورس اوراق بهادار نایروبی (NSE)، اعلام شد که این اقدام به تنوع بخشیدن محصولات مالی ارائه شده در بازار کمک خواهد کرد.

مقامات ارشد کنیا اعلام کردند به جامعه مسلمان خود در این کشور و منطقه اطمینان می‌دهیم که دولت یک چارچوب نظارتی مناسب برای ارتقای رشد پایدار محصولات مالی مطابق با شریعت ایجاد خواهد کرد.

همچنین این اوراق فرصتی را برای جامعه اسلامی کنیا فراهم می کند تا در بازار اوراق قرضه مشارکت کنند و در عین حال شکاف در تامین مالی فراگیر را برطرف و بازار سرمایه را گشایش دهد.

بر همین اساس این فرصت کنیا به عنوان یک بازیگر فعال تر در صنعت خدمات مالی اسلامی جهانی که ارزش تخمینی آن 5 تریلیون دلار و در حال رشد است قرار خواهد داد.

ضمن اینکه فرصتی عالی برای تبدیل نایروبی به یک مرکز مالی اسلامی پویا و تثبیت موقعیت آن به عنوان پایتخت مالی آفریقای شرقی و مرکزی است.

تعمیق دسترسی مسلمان کنیایی به بازارهای سرمایه و مالی بر رهبری کنیا در توسعه صنعت مالی اسلامی آفریقا که کوچک و توسعه نیافته باقی مانده است، در دستور کار این کشور قرار دارد.


سهم آفریقا از صنعت مالی اسلامی جهانی تنها یک درصد است، ناامیدکننده است، این درحالی است که آفریقا 27 درصد از جمعیت مسلمان جهان را در خود جای دهده است.

پذیره نویسی اولین محصول مطابق با شریعت نقطه عطفی در توسعه بازارهای سرمایه در کنیا محسوب می شود.

بر پایه این گزارش رئیس جمهور ویلیام روتو به نوبه خود به تنظیم کنندگان مالی دستور داد تا با خزانه داری و ذینفعان مالی اسلامی همکاری کنند تا یک چارچوب نظارتی ایجاد کنند که بتواند از رشد مالی اسلامی در کشور حمایت کند.

وی گفت که امور مالی اسلامی پتانسیل باز کردن منابع سرمایه گذاری و افزایش رشد اقتصادی را دارد.

وی تصریح کرد مشتاقانه منتظر ادغام بیشتر آژانس‌های دولتی در بازار اوراق بهادار از طریق خصوصی‌سازی هستیم و همچنان به اهداف خود در ایجاد شغل و توسعه اقتصادی که برای تحقق اهداف توسعه پایدار و بهبود کیفیت کلی زندگی حیاتی است، متعهد هستیم.

منبع: STAR

Prev Next
Tagged under
Login to post comments