موسسه رتبه بندی فیچ، چشم اندازی بانکداری اسلامی نیجریه را علام کرد
Sunday, 16 June 2024 09:00 رتبه بندی بانکداری اسلامی نیجریه بانکداری اسلامی نیجریه 25
Gallery Image 1

آژانس Fitch Ratings، اعلام کرد برای دسترسی به سرمایه بیشتر برای بانک‌های فعال در نیجریه از جمله بانک‌های بدون بهره، رشد بخش مالی اسلامی در این کشور را افزایش می‌دهد.

در ماه مارس، بانک مرکزی نیجریه الزامات سرمایه جدیدی را برای بانک‌های این کشور اعلام کرد، زیرا بانک‌های تجاری دارای مجوز بین‌المللی انتظار می‌رود 500 میلیارد نایرا (واحد پول نیرجیه) داشته باشند، سرمایه مورد نیاز بانک‌های بدون ربا 20 میلیارد و برای مجوزهای ملی و منطقه‌ای 10 میلیارد نایرا تعیین شده است.

بانک‌های تجاری دارای مجوز ملی، پایه سرمایه خود را از 25 میلیارد نایرا به 200 میلیارد و بانک‌های تجاری از 15 نایرا به 50 میلیارد افزایش داده اند. از آوریل 2024، هیچ بانکی که دارای رتبه فیچ است، الزامات جدید را برآورده نکرده بود، اما اکنون تا مارس 2026 برای انجام این کار بر اساس بخشنامه بانک مرکزی نیجریه فرصت دارند.

فیچ اعلام کرد انتظار می رود بخش بانکداری اسلامی طی سال‌های 2024 تا 2025 به رشد خود ادامه دهد که علت آن افزایش پیش‌بینی‌شده در انتشار سهام برای بانک‌های اسلامی برای انطباق با افزایش قابل توجه سرمایه پرداخت شده توسط بانک مرکزی نیجریه است.

موسسه رتبه بندی فیچ ا علام کرد ارزش صنعت مالی اسلامی در نیجریه تا پایان سال 2023 3.8 میلیارد دلار تخمین زده می شود که صکوک 59.3 درصد از ارزش کل صنعت را به خود اختصاص می دهد و پس از آن بانک های بدون بهره (39.8 درصد) و صندوق های اسلامی و تکافل (با هم 0.9 درصد) قرار دارند.

منبع: punchng.com

Prev Next
Tagged under
Login to post comments