تامین ۴۰ میلیارد روپیه اوراق بهادار اسلامی از سوی اداره مرکزی پس انداز ملی پاکستان
Tuesday, 05 December 2023 12:00 تامین مالی اوراق بهادار اسلامی پاکستان پس انداز ملی سرمایه گذاری بازار سرمایه بازار مالی 128

اداره مرکزی پس‌انداز ملی پاکستان (CDNS) اعلام کرد در سه ماهه دوم سال مالی 2023-2024 به ارزش 40 میلیارد روپیه اوراق بهادار مالی اسلامی تامین کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از THE NATION، اداره مرکزی پس انداز ملی پاکستان (CDNS) اعلام کرد در سه ماهه دوم سال مالی 2023-2024 به ارزش 40 میلیارد روپیه اوراق بهادار مالی اسلامی تامین کرده است. 
در همین راستا یک مقام ارشد در اداره کل پس انداز پاکستان به رسانه ها گفت: اداره پس انداز ملی برای ارتقای نظام مالی اسلامی این کشور اوراق اسلامی منتشر کرده است که به توسعه اقتصاد اسلامی در پاکستان کمک می کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت اداره مرکزی پس انداز ملی پاکستان در جولای 2023-2024 سرمایه گذاری 16 میلیارد روپیه ای را از طریق اوراق سرمایه گذاری اسلامی جمع آوری کرده است. وی افزود که این اداره برای سال مالی جدید 2023-2024 هدف گذاری 75 میلیارد روپیه را برای اوراق مالی اسلامی تعیین کرده است.

وی اعلام کرد که اداره مرکزی پس انداز ملی پاکستان به هدف تعیین شده 60 میلیارد روپیه در سال مالی 23-2022 برای سرمایه گذاری اسلامی به منظور معرفی محصولات جدید در بازار دست یافته است. وی افزود: تامین مالی اسلامی در حال حاضر نقش بسیار مهمی در بخش مالی جهانی دارد و بخش بزرگی از اقتصاد بسیاری از کشورهای بزرگ در حال حاضر شامل تامین مالی اسلامی است. این مقام ارشد اداره مرکزی پس انداز ملی پاکستان گفت: روی اصلاحات نهادی در اداره مرکزی پس انداز ملی پاکستان کار می شود و اصلاحات و نوآوری های جدیدی ارائه می شود.

وی تصریح کرد با توجه به روند فعلی بازار در پاکستان، هدف بلندپروازانه ای برای بهبود بیشتر فرهنگ پس انداز تعیین شده است. وی افزود که اداره مرکزی پس انداز ملی پاکستان در سال مالی جاری از اول جولای تا 30 نوامبر به هدف 715 میلیارد روپیه ای در اوراق بهادار اسلامی جدید دست یافته است.

Prev Next
Tagged under
Login to post comments