پیش بینی از رشد ۷.۷ تریلیون دلاری مالی اسلامی تا ۲۰۲۵
Friday, 21 July 2023 12:00 بازار مالی اسلامی تامین مالی صندوق سرمایه گذاری حسابرسی مشارکت ریسک درآمد 271

پیش بینی می شود بازار مالی اسلامی تا سال 2025 به ارزش 7.7 تریلیون دلار برسد که نشان دهنده نرخ رشد پایدار 40 درصدی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از دیلی صباح، به گفته یکی از مقامات بزرگترین بانک های روسیه، Sberbank، پیش بینی می شود که بازار مالی اسلامی یا تامین مالی بدون بهره هم در روسیه و هم در سطح جهانی به سرعت رشد کند.

اولگ گانیف، معاون ارشد Sberbank گفت : پیش بینی می شود بازار مالی اسلامی تا سال 2025 به ارزش 7.7 تریلیون دلار برسد که نشان دهنده نرخ رشد پایدار 40 درصدی است.

وی پیشرفت مالی اسلامی در روسیه و مشارکت Sberbank در این بخش را برجسته کرد. گانیف تاکید کرد که امور مالی اسلامی در روسیه بر اساس اصول "مالی مشارکت" عمل می کند.

گانیف توضیح داد: به اصول اساسی که زیربنای این ابزارهای مالی است پایبند هستیم. اصول کلیدی, مشارکت و اشتراک در برابر ریسک ها، درآمدها و زیان های احتمالی در شرایط نامطلوب است.

گانیف تاکید کرد که امور مالی اسلامی محافظت قوی در برابر ریسک های دوره ای رایج در نظام های مالی سنتی را ایجاد می کند.


وی در ادامه به ایجاد یک واحد اختصاصی برای امور مالی اسلامی در Sberbank اشاره کرد که با متخصصان معتبر کار می کند.

گانیف توضیح داد که فعالانه در حال توسعه زیرساخت های لازم هستیم. در حال حاضر طیفی از 13 محصول را ارائه می دهیم که شامل پرداخت ها، نقل و انتقالات، اعتبار اسنادی، مالی تجارت و پس انداز می شود.

گانیف گفت: Sberbank واحد صندوق سرمایه گذاری ویژه با تمرکز بر شرکت های روسی که تحت فرآیندهای حسابرسی دقیق قرار گرفته اند، راه اندازی کرده است.

این بانک روسی محصولات مدیریت اعتماد تولید کرده و در حال حاضر روی توسعه محصولات برای تامین مالی مورد نیاز شرکت‌های بزرگ و جمعیت خود کار می‌کند. این چیزی است که ما زیرساخت می‌نامیم.
گانیف با اشاره به اینکه جمعیت مسلمان قابل توجهی در روسیه وجود دارد، گفت: در حال حاضر جمعیت مسلمانان روسیه بدون احتساب مهاجران بالغ بر 20 میلیون نفر است و معتقدیم که بیش از 7.5 میلیون نفر از آنها پایگاه مشتری دارند که بر اساس این اصول (مالی اسلامی) کار خواهند کرد.

وی گفت: سهم این جمعیت غیرمهاجر به 30 درصد افزایش می یابد و 30 درصد, حوزه فعالیت بسیار بزرگی است.

Prev Next
Tagged under
Login to post comments