معرفی کتاب تامین مالی اسلامی در آفریقا: چشم‌انداز توسعه پایدار
Wednesday, 12 October 2022 18:31 تامین مالی اسلامی توسعه پایدار معرفی کتاب آفریقا حاکمیت 340

تامین مالی اسلامی در آفریقا مواردی همچون تکامل و پیشرفت، مسائل و دغدغه‌ها و... را در مقوله بازارهای تامین مالی اسلامی در آفریقا مورد بحث قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، انتشارات ادوارد الگار[1] در نظر دارد کتاب «تامین مالی اسلامی در آفریقا: چشم‌انداز توسعه پایدار (مجموعه مطالعات حاکمیت، حسابداری و تامین مالی اسلامی)» را به کوشش ام. کبیر حسن[2]، عایشه مونیزا[3] و کارامو ام.ان سونکو[4] در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی منتشر نماید.
موضوع کتاب مزبور یعنی تامین مالی اسلامی در آفریقا مواردی همچون تکامل و پیشرفت، مسائل و دغدغه‌ها و همچنین تغییرات و نوآوری‌ها را در مقوله بازارهای تامین مالی اسلامی در آفریقا مورد بحث قرار می‌دهد. نویسندگان این کتاب با با بررسی چالش‌های قانونی، نظارتی و حاکمیتی و در عین حال تعادل بین مسائل و دغدغه‌ها نوآوری‌های یافت شده در امور کسب و کار و تامین مالی اجتماعی اسلامی، مروری جامع از تامین مالی اسلامی در آفریقا را ارائه می‌کنند.

امید است که این کتاب ۳۶۰ صفحه‌ای بتواند به عنوان منبعی ارزشمند برای محققان و ذی‌نفعان تامین مالی اسلامی، از جمله موسسات تحقیقاتی و آموزشی باشد. مطالعات عمیق موردی با تمرکز بر بازارهای انتخابی امکان درک مسائل همراه با جزئیات بیشتر را برای خواننده ایجاد می‌کنند. این کتاب برای سیاستگذاران و نهادهای تنظیم استاندارد منطقه‌ای، از جمله آژانس‌های چندجانبه و بشردوستانه، در درک پتانسیل تامین مالی اسلامی در شمول مالی و همچنین حل و فصل بحران‌های انسانی نیز مفید خواهد بود.

 

Prev Next
Tagged under
Login to post comments