ایجاد بیش از یک میلیون اشتغال از طریق تامین مالی سبز
Tuesday, 04 October 2022 09:27 تامین مالی سبز مجمع جهانی مالی اسلامی بازار صوک دارایی های زیست محیطی 312

کارشناسان مالی اسلامی بر این باورند که فرصتی واقعی برای بازار صکوک سبز وجود دارد تا در سطح جهانی رشد کند و این امر مستلزم استانداردسازی و مقررات بیشتری است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از BUSINESS TODAY، ارسلان احمد، رئیس مجمع جهانی مالی اسلامی 2022 (GIFF2022) گفت: این امر با اعتمادی که در بازار صکوک سبز با توجه به رشد تقاضا ایجاد شده پشتیبانی می شود.
ارسلان خاطرنشان کرد بر اساس یک نظر سنجی که بر روی 346 متخصص برجسته مالی اسلامی انجام گرفته 83 درصد از متخصصان مالی اسلامی انتظار دارند که تقاضا برای سرمایه گذاری های صکوک سبز منطبق با شریعت در انرژی های تجدیدپذیر و سایر دارایی های زیست محیطی طی سه سال آینده افزایش یابد. از سوی دیگر، 25 درصد انتظار افزایش چشمگیر تقاضا برای صکوک سبز را دارند.
تحقیقات حاکی از آن دارد که استراتژی‌ کربن‌زدایی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و نیز کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس می‌تواند 2 تریلیون دلار در تولید ناخالص داخلی آنها کمک کند.
این امر علاوه بر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنایع پایدار از طریق تامین مالی سبز، بیش از یک میلیون شغل ایجاد می کند.

Prev Next
Tagged under
Login to post comments