داده‌های آماری شاخص‌های ساختاری و احتیاطی مالی اسلامی بخش تکافل
Monday, 25 October 2021 01:18 IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی بانکداری اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران 617

هیئت خدمات مالی اسلامی، اقدام به بروزرسانی و انتشار داده‌های شاخص‌های ساختاری و احتیاطی مالی اسلامی بخش تکافل از سه ماهه اول تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را کرد

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB) در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۲۱، اقدام به بروزرسانی و انتشار داده‌های شاخص‌های ساختاری و احتیاطی مالی اسلامی (PSIFIs[2]) بخش تکافل از سه ماهه اول تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی را کرد. این دومین انتشار داده‌های بخش تکافل توسط این هیئت است که بازه زمانی سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در حال حاضر و در قالب پروژه (PSIFIs)، داده‌های مربوط به بخش تکافل ۷ کشور بحرین، برونئی، مالزی، نیجریه، عربستان سعودی، ترکیه و امارات متحده عربی که به نوعی از فعالان اصلی این صنعت محسوب می‌شوند، جمع‌آوری و در پایگاه اطلاعاتی این هیئت در دسترس عموم قرار دارد.

دکتر دانباتا[3]، دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی با اظهار این نکته که در حال حاضر پروژه مزبور دامنه‌ای فراتر از بخش بانکداری اسلامی را در بردارد، اجرایی شدن پروژه مزبور را گامی در راستای تحقق هدف و آرزوی این هیئت در ایجاد یک پایگاه داده جامع از صنعت خدمات مالی اسلامی (IFSI[4]) در سطح جهان و در نتیجه رفع شکاف‌های داده‌ای دیرینه موجود در این صنعت دانست.

وی همچنین از حمایت و تعهد بی‌وقفه اعضای کارگروه در انجام پروژه مزبور صمیمانه قدردانی کرد. دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی اظهار داشت که یکی از اهداف این هیئت افزایش تدریجی کشورهای عضو پایگاه داده، براساس یک برنامه زمانی میان مدت برای بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ میلادی می‌باشد. وی این امر را در راستای گسترش پوشش داده‌های بخش تکافل و همچنین تسهیل دسترسی به داده‌ها توسط ذی‌نفعان در قالب یک پایگاه داده پایدار و تأثیرگذار دانست.

شایان ذکر است پایگاه داده (PSIFIs)، هم اکنون بر روی پورتال PSIFIs در وب‌سایت هیئت خدمات مالی اسلامی به نشانی https://psifi.ifsb.org در دسترس عموم قرار دارد.

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 


[1] The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2] Prudential and Structural Islamic Financial Indicators

[3] Danbatta

[4] Islamic financial services industry

Prev Next
Tagged under
Login to post comments