سومین نشست بین المللی انجمن مالی اسلامی ایران برگزار شد
Monday, 24 June 2019 10:00 سمینار نشست بین المللی مالی اسلامی فینتک واسطه گری مالی فین تک اسلامی 2176
Gallery Image 1 Gallery Image 2 Gallery Image 3

سومین نشست بین المللی  با موضوع ظهور فین تک های اسلامی عصر جدیدی از واسطه گری مالی و سخنرانی پروفسور یوسف دینج برگزار شد.

سومین نشست بین المللی انجمن مالی اسلامی ایران با موضوع ظهور فین تک های اسلامی عصر جدیدی از واسطه گری مالی و سخنرانی پروفسور یوسف دینج، عضو هیئت علمی دانشگاه و از مدیران میانی بانکی و فعالان مالی ترکیه روز شنبه 25 خرداد ماه 98 در محل بانک توسعه صادرات ایران برگزار گردید. در این نشست که چندی از اعضای انجمن مالی اسلامی ایران در آن حضور داشتند،  وی با بیان اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباطات عصر جدیدی از بانکداری آغاز شده است، فناوری های کامپیوتری(نرم افزاری) و ارتباطات را دو لایه ی بانکداری نوین توصیف نمود. پروفسور دینج با تاکید بر چهار عنصر دسترسی، هزینه فایده، کارایی زمان و امنیت به عنوان عناصر اصلی بانکداری نوین، گفت در آینده بانک هایی موفق خواهند بود که محصولات و سرویس های مالی ارائه شده توسط آنها بر این چهار اصل استوار باشند.

استفاده از فناوری های جدید ضمن تسهیل دسترسی مشتریان به سرویس های بانکی (بازاریابی راحت تر بانکها)، هزینه های زمانی و مالی بانک ها را نیز کاهش میدهد و بانکها از این طریق نیز درآمد قابل توجهی کسب خواهند نمود. البته محصولات و سرویس های بانکی نیز باید جهت حفظ مشتری و مخاطب با توجه به کاهش هزینه های بانکداری، کمتر و ارزان تر در نظر گرفته شود.  وی بیان کرد:
در حقیقت بانک چیزی بیش از یک نرم افزار اصلی و یک نمودار سازمانی نیست. در بانکداری نوین، بانک به اندازه مطلوب در دسترس است. هر شخص در هر جای جهان یک مشتری بالقوه و مرکز دسترسی به بانک نیز یک وب سایت یا نرم افزار موبایلی خواهد بود و در آینده نزدیک، ارزش بانک ها بر اساس تعداد کاربران ثبت شده مانند شرکت های رسانه ای اجتماعی محاسبه خواهد شد
رقابت بانک ها بر محصولات و خدمات بانکداری جدید متمرکز خواهد شد. در کوتاه مدت این رقابت در عرصه هزینه فایده و کانال های توزیع محصولات خواهد بود و در بلندمدت با تغییرات ارزهای مبادله ای بانکداری نوین مسیر اصلی خود را پیدا خواهد کرد.

افزایش شفافیت در سیستم اقتصادی، مبادلات مالی سریع و آسان، افزایش انحصار در بخش واقعی، حذف هزینه امنیت فیزیکی، توجه ویژه به امنیت سایبری و ریسک های آن و بسیاری موارد دیگر از اثرات بانکداری نوین خواهد بود.

وی در ادامه به معرفی Insha نخستین بانک اسلامی دیجیتالی اروپا پرداخت و بیان نمود

بسیاری از بانکهای اسلامی ادعا میکنند که بانک های دیجیتالی آنها تا حدودی پاسخگوی نیازهای بانکی مسلمانان می باشد، اما تعداد کمی از آنها، مفهوم یک بانک دیجیتال کامل را به واقعیت در فضای اسلامی به وجود آورده اند.

بانک دیجیتال insha (ابتکار عمل بانک البرکه ی ترکیه)،  بر روی پلت فرم بانکداری آزاد سولاریس بانک برلین ساخته شده است و اولین بانک فقط اینترنتی اروپا است که به مشتریان در آلمان خدمات شایسته سازگار با شریعت مانند کارت اعتباری، حساب بانکی و انتقال پول به کشورهای منطقه یورو و ترکیه را ارائه می دهد.

سومین نشست آنلاین بین المللی انجمن مالی اسلامی ایران با پرسش و پاسخ درباره فین تک های اسلامی عصر شنبه 25 خرداد ماه 1398 به پایان رسید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سازوکار insha و سایر موارد مطروحه در این نشست به فایل ارائه شده توسط پروفسور دینج مراجعه نمایید.

برای دانلود فایل ارائه نشست اینجا کلیک نمایید.

Prev Next
Tagged under
Login to post comments