گزارش دفاع از رساله حرفه‌ای "تاثیر حاکمیت شرکتی بر تقلب مالی در نظام بانکی کشور"
جمعه, 02 تیر 1402 12:00 انجمن مالی اسلامی ایران دانش‌پذیران دوره DBA دفاع از پایان‌نامه رساله حرفه ای حاکمیت شرکتی 504

گزارش دفاع از رساله حرفه‌ای خانم فاطمه خالقی بایگی دانش‌پذیر پنجمین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران + فیلم جلسه دفاع

در ادامه جلسات دفاع از رساله حرفه ای دانش پذیران دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، روز شنبه، 3 تیرماه، خانم فاطمه خالقی بایگی دانش پذیر پنجمین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، رساله حرفه ای خود را با موضوع "تاثیر حاکمیت شرکتی بر تقلب مالی در نظام بانکی کشور" ارائه نمود. در این جلسه که دکتر رام روز به عنوان استاد راهنما و دکتر کاوند به عنوان استاد داور حضور داشتند، خانم فاطمه خالقی بایگی با کسب نمره 17 از 17 موفق به دفاع از رساله حرفه ای خود شد. 3 نمره باقیمانده پس از انجام اصلاحات نهایی به ایشان اعطاء خواهد شد.

در ادامه به قسمتی از این پایان‌نامه اشاره شده است:

برای این منظور و در ابتدا به بررسی رابطه بین تامین مالی داخلی، کفایت سرمایه و کارایی عملیاتی با تقلب مالی در سیستم بانکی پرداخته شد و سپس اثر تعدیلی حاکمیت شرکتی بر این ارتباط مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. هم چنین، اثر متغیرهای اندازه بانک، اهرم مالی و سودآوری در مدل های رگرسیونی کنترل شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها در گروه پژوهش های توصیفی- همبستگی قرار دارد. هم چنین، به منظور انتخاب حجم نمونه از روش نمونه گیری حذف سیستماتیک (غربالگری) استفاده شد که با توجه به شروط در نظر گرفته شده، در نهایت 15 بانک در دوره زمانی شش ساله بین سال های 1394 الی 1399 (در مجموع 90 سال- بانک) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. برای بررسی فرضیه ها از روش های مربوط به رگرسیون چندمتغیره با استفاده از نرم افزار Eviews8 و با استفاده از روش داده های تلفیقی بهره گرفته شده است. نتایج به دست آمده در این مطالعه نشان می دهند که بین تامین مالی داخلی، کفایت سرمایه و کارایی عملیاتی با تقلب مالی در سیستم بانکی رابطه معناداری وجود دارد. هم چنین، حاکمیت شرکتی دارای اثر تعدیلی بر رابطه بین تامین مالی داخلی و تقلب مالی در سیستم بانکی می باشد. اما اثر حاکمیت شرکتی بر رابطه بین کارایی عملیاتی و کفایت سرمایه با تقلب مالی در سیستم بانکی مورد تایید قرار نگرفت.

 

جهت دریافت فایل ارائه و فیلم کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید