دولت آفریقای جنوبی 1.1 میلیارد دلار صکوک در داخل این کشور منتشر کرد.
جمعه, 03 آذر 1402 12:00 آفریقای جنوبی صکوک اوراق قرضه بازدهی اوراق بهادار اسلامی اقتصاد نرخ بهره دارایی 174

این برای اولین بار است که آفریقای جنوبی از سال 2014 به بعد اقدام به انتشار اوراق بهادار اسلامی یا همان صکوک در داخل این کشور می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از زوایا، دولت آفریقای جنوبی 1.1 میلیارد دلار صکوک در داخل این کشور منتشر کرد. این برای اولین بار است که آفریقای جنوبی از سال 2014 به بعد اقدام به انتشار اوراق بهادار اسلامی یا همان صکوک در داخل این کشور می کند. پیش از این آفریقای جنوبی در خارج از این کشور اقدام به پذیره نویسی صکوک کرده بود.

این انتشار به چهار بخش سررسید بین مارس 2029 تا مارس 2036 و با نرخ سود بین 9.87٪ تا 11.9٪ تقسیم شده است.

معیار اوراق قرضه دولتی آفریقای جنوبی که در سال 2030 سررسید می شود در حال حاضر بازدهی 10.1 درصدی دارد.

اولین صکوک آفریقای جنوبی که در سال 2020 سررسید شد بر اساس دلار بود بعنوان یک مخزن نقدینگی عمیق برای سرمایه گذاران داخلی آفریقای جنوبی بود. وزارت دارایی آفریقای جنوبی در ماه نوامبر پیش بینی کرد که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور بالاتر از آنچه قبلا تصور می شد به اوج خود خواهد رسید.


آفریقای جنوبی صنعتی‌ترین اقتصاد آفریقا از آوریل 2022 اوراق قرضه بین‌المللی منتشر نکرده است. بسیاری از بازارهای نوظهور تقریباً دو سال است که به لحاظ انتشار اوراق قرضه بین‌المللی قفل شده‌اند و علت آن افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و به دنبال آن رسیدن بازدهی اوراق به سطوح بسیار بالا است.

بر پایه این گزارش مصر سال گذشته میلادی 1.5 میلیارد دلار صکوک در بورس لندن منتشر کرد همچنین وزیر دارایی فیلیپین ماه گذشته گفت که اولین صکوک این کشور تا پایان نوامبر منتشر خواهد شد.

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید