انتشار برنامه پانزدهمین همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی
چهارشنبه, 01 آذر 1402 12:00 پانزدهمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی همگرایی امت ICM بازار سرمایه اسلامی 306

پانزدهمین همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی روزهای یکشنبه و دوشنبه در سالن کوه نور هتل پارسیان اوین برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، شاپور محمدی، دبیر علمی همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) بیان کرد: شعار همایش همگرایی امت اسلامی با توسعه بازارهای سرمایه اسلامی انتخاب شده و تلاش شده است تا محورهای فرعی همایش به‌گونه‌ای انتخاب شود تا بحث و گفت‌وگو میان متخصصان حوزه مالی اسلامی با توجه به تجربیات کشورها در راستای هدف اصلی همایش متمرکز شود.

وی افزود: بازار سرمایه کشور از سال ۱۳۸۶ با تشکیل کمیته تخصصی فقهی گام بلندی در جهت راه‌اندازی ابزارها و نهادهای مالی برداشته و این همایش در قالب دوره و نشست از سال ۱۳۸۷ تا ۱۴۰۱ نیز برگزار شده است که هدف اصلی آن ارائۀ دستاوردهای بازار سرمایه کشور در حوزه مالی اسلامی به سایر کشورهای اسلامی و همچنین بهره‌مندی از تجارب این کشورها در بازار سرمایه کشور بوده است. در سال ۱۴۰۲، تصمیم بر آن شد تا سطح این نشست‌ها به همایش ارتقا پیدا کند و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری همایشی بین‌المللی با حضور اساتید خارجی و داخلی است.

دبیرعلمی همایش تاکید کرد: علی رغم اینکه سال اولی است که این همایش برگزار می‌شود، حدود ۴۰ اثر پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۱۵ مقاله خارجی و مابقی مقالات داخلی است.

شاپور محمدی گفت: با توجه به توافقات انجام شده با مجلات علمی- پژوهشی، تمامی مقالات پذیرفته شده در فرایند علمی، در این مجلات منتشر خواهند شد.

وی درخصوص موضوعات پنل‌های همایش نیز تاکید کرد: "توسعه حاکمیت شرعی در بازار سرمایه اسلامی"، "مواجهه کمیته‌های شرعی با چالش‌ها و فرصت‌ها"، "ابزارهای تامین مالی کوتاه مدت برای تامین مالی زیرساخت‌ها، پروژه‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط"، "نقش نوآوری‌های مالی و فین‌تک‌ها در بهبود وضعیت تأمین مالی در بازارهای سرمایه اسلامی" و "سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با حوزه مسئولیت اجتماعی در بازار سرمایه اسلامی" مواردی هستند که در همایش به بحث گذاشته خواهد شد.

دبیرعلمی همایش بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی اذعان داشت: حضور بیش از ۴۰ نفر از فعالان بازار سرمایه و نهادهای ناظر بازار سرمایه در کشورهای مختلف، فرصت مغتنمی برای تبادل نظر و همگرایی تفکرات در حوزه مالی اسلامی است.

لازم به ذکر است؛ این همایش با حضور ۳۰۰ نفر از اشخاص داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

امیدواریم شرکت کنندگان در این همایش و فعالان بازار سرمایه ایران و کشورهای اسلامی از مطالب این همایش در راستای توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نظارت موثرتر در بازارهای مالی اسلامی، بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

 

جهت دریافت برنامه همایش کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید