رایزنی نیجریه با IDB برای گرفتن تسهیلات تامین مالی زیرساختی
یکشنبه, 05 آذر 1402 12:00 رایزنی نیجریه تسهیلات تامین مالی اقتصاد تورم توسعه اسلامی صندوق سرمایه گذاری 131

رییس جمهور نیجریه متعهد شده است که اقتصاد مملو از رشد کند، تورم دو رقمی، کمبود ارز خارجی را احیا و ناامنی گسترده و سرقت نفت خام را مدیریت کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از رویترز، رئیس جمهور نیجریه، بولا تینوبو، با مقامات ارشد بانک توسعه اسلامی در مورد "تامین مالی زیرساختی چند میلیارد دلاری" برای کمک به ساخت بنادر و نیروگاه ها دیدار کرد.

سخنگوی دولت نیجریه در بیانیه‌ای گفت که تینوبو در مکه با منصور محتار معاون بانک توسعه اسلامی مذاکره کرد. وی جزئیات بیشتری از بسته مالی مورد نظر دولت نیجریه ارائه نکرد.
وی افزود: در زیرساخت‌های بندری، زیرساخت‌های برق و تأسیسات کشاورزی کسری جدی داریم که این کسری‌ها فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاران باهوش در بازاری است که به مراتب بزرگترین بازار در قاره آفریقا محسوب می شود.

نیجریه با مجموعه ای از سرمایه گذاری ها و قراردادهای همکاری با عربستان سعودی موافقت کرده است. از جمله آنها تعهد دولت سعودی برای ایجاد "سپرده قابل توجه" ارز برای کمک به افزایش نقدینگی ارز نیجریه است.

در دوره ریاست جمهوری بولا تینوبو، نیجریه جسورانه ترین اصلاحات خود را در دهه های اخیر آغاز کرده است و به یارانه پرهزینه بنزین و محدودیت های تجارت ارز خارجی به عنوان بخشی از اقدامات برای تقویت رشد اقتصادی پایان داده است.

رییس جمهور نیجریه متعهد شده است که اقتصاد مملو از رشد کند، تورم دو رقمی، کمبود ارز خارجی را احیا و ناامنی گسترده و سرقت نفت خام را مدیریت کند.
همچنین منصور محتار معاون بانک توسعه اسلامی گفت: ISDB آماده همکاری با دولت نیجریه برای حمایت از سرمایه گذاری های بزرگ در این کشور است که انتظار می رود سهم قابل توجهی از صندوق سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری آفریقا که توسط بانک بانک توسعه اسلامی با همکاری گروه هماهنگی عربی اعلام شده است را به دست آورد.

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید