کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی

برگزاری سومین نشست کمیته بین المللی هم اندیشی مالی اسلامی
دوشنبه, 09 آذر 780 14:30 کمیته بین‌المللی هم اندیشی تحولات مالی اسلامی ایران انجمن مالی اسلامی ایران بازار سرمایه اسلامی 404
Gallery Image 1 Gallery Image 2 Gallery Image 3 Gallery Image 4

انجمن مالی اسلامی ایران سومین نشست کمیته بین المللی هم اندیشی را با تمرکز بر آخرین تحولات مالی اسلامی در ترکیه و نقش مالی اسلامی در راه حل های بانکی را برگزار کرد.

انجمن مالی اسلامی ایران سومین نشست کمیته بین المللی هم اندیشی را روز چهارشنبه 26 بهمن 1401 برگزار کرد.

تمرکز اصلی این نشست بر روی آخرین تحولات مالی اسلامی در ترکیه و نقش مالی اسلامی در راه حل های بانکی مبتنی بر طبیعت در ساختار جهانی و چشم انداز امارات بود.

در ابتدا دکتر عدنان عزیز، استاد بانکداری و مالی اسلامی کالج مدیریت بازرگانی دانشگاه عجمان امارات، سخنرانی خود را در مورد چالش ها و نیاز به بسیج سرمایه ایراد کرد و به راه حل های مبتنی بر طبیعت (NBS) و راه حل های بانکی مبتنی بر طبیعت (BNS) به عنوان ابزاری برای بسیج وجوه پرداخت.

همچنین وی در مورد اندازه بازار و پایگاه سرمایه گذار بالقوه صنایع مالی پایدار، مالی اسلامی و صنایع مالی اسلامی پایدار صحبت کرد.

سپس دکتر کامولا بایرام، استاد مالی اسلامی دانشگاه KTO Karatay در مورد تاریخچه نظام مالی اسلامی ترکیه سخنرانی کرد. وی گفت: توسعه سیستم مالی مشارکت در ترکیه بین دوره های 1984-2021 را می توان به سه مرحله اصلی تقسیم کرد. تقویت یا ریشه دار کردن سیستم مالی اسلامی (1984-1998)، توسعه احتیاطی (1999-2013) و توسعه استراتژیک آن(2014-2021).
همچنین قرار است در آخرین جلسه دوره اول کمیته هم اندیشی بین الملل دکتر یونس سوآلهی و نیز دکتر اشرف هشیم از مالزی در مورد آخرین دستاوردهای مالی اسلامی این کشور در حوزه بانکداری و بازار سرمایه ایراد سخن کنند.

لازم به ذکر است هدف از ایجاد این کمیته مشارکت خبرگان مالی اسلامی از نقاط مختلف دنیا و ایجاد ارتباط بین اساتید و دانشمندان این حوزه با یکدیگر، اشتراک گذاری آخرین دستاوردها و تحولات مالی اسلامی در جهان بصورت متمرکز و نیز نقد و بررسی آنها است تا ضمن کمک به پویایی صنعت مالی اسلامی در جهان، تجربیات موفق در جوانب مختلف مالی اسلامی در دسترس همگان قرار گیرد.
کمیته هم اندیشی بین الملی بصورت هر ۳ ماه یکبار با میزبانی انجمن مالی اسلامی ایران برگزار می شود.
اعضاء کمیته بین المللی هم اندیشی :
۱- فاروغ رضا از AAOIFIبحرین
۲- یونس سوآل هی از ISRAمالزی
۳- عدنان عزیز از دانشگاه اجمان امارات
۴- اشرف حشیم از ISRAمالزی
۵- خیرالنساء موساری از انجمن اقتصادانان اسلامی اندونزی
۶- کامولا بایرام از دانشگاه KTO ترکیه
۷- حسین محی الدین قادری از دانشگاه مینهج پاکستان
۸- حسین میثمی ریئس دبیرخانه شورای فقهی بانک مرکزی
۹- فرهاد مرسلی دبیرکل اتحادیه پایاپای آسیا در بانک مرکزی
۱۰- مجید پیره دبیر شورای فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار
۱۱- امیر یوسفی مقدم دبیر کل انجمن مالی اسلامی ایران
۱۲- علیرضا کمندی دبیر بین الملل انجمن مالی اسلامی ایران

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید