تحول دیجیتال و فین‌تک در بانکداری اسلامی و ارائه فرصت‌های متعدد
سه شنبه, 19 دی 1402 12:00 تحول دیجیتال بانکداری اسلامی فرصت ها کسب و کار اقتصاد سرمایه گذاری عربستان سعودی ارز 124

نهادهای مالی در بخش اسلامی با هدف متمایز کردن کسب و کار خود در عین حصول اطمینان از قیمت های رقابتی برای تصرف فضای جدید بازار تلاش می کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از edgemiddleeast، بر اساس گزارش ارائه شده توسط State of Fintech , تحول دیجیتال و فین‌تک در بانکداری اسلامی فرصت‌های متعددی را ارائه می‌کند. نهادهای مالی در بخش اسلامی با هدف متمایز کردن کسب و کار خود در عین حصول اطمینان از قیمت های رقابتی برای تصرف فضای جدید بازار و ایجاد تقاضای اقتصادی تلاش می کنند.

حجم بازار جهانی فین‌تک اسلامی در سال 2021 تقریبا به ۷۹ میلیارد دلار رسید این در حالی است که انتظار می رود میانگین رشد سالانه بازار جهانی فین تک 18 درصد و تا سال ۲۰۲۶ به رقم 179 میلیارد دلار برسد. بازارهای کلیدی آن شامل عربستان سعودی، ایران، ترکیه، امارات، مالزی و اندونزی هستند. همچنین اندونزی پیشرو در تعداد فین تک های اسلامی خواهد بود. جهت‌های امیدوارکننده برای تحول دیجیتال بانکداری اسلامی شامل تامین مالی جمعی، پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری، مشاوران رباتیک، خدمات پرداخت، بانک‌های دیجیتال، قراردادهای هوشمند، بلاک چین، ارزهای دیجیتال، امنیت اطلاعات در بخش مالی و فناوری بیمه است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید