آفریقا به دنبال توسعه از طریق تامین مالی اسلامی پایدار
سه شنبه, 23 آبان 1402 12:00 آفریقا تامین مالی اسلامی کنفرانس بین المللی AICIF اقتصاد سرمایه گذاری ابزارهای مالی 148

علیرغم پتانسیل عظیمی که برای ایجاد یک اقتصاد رقابتی‌تر در کشور نیجریه وجود دارد، بخش مالی این کشور در پذیرش مالی اسلامی عقب مانده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از The Cable، کاشیم شتیما معاون رئیس‌ جمهور نیجریه در ششمین کنفرانس بین المللی آفریقا در مالی اسلامی (AICIF) گفت: علیرغم پتانسیل عظیمی که برای ایجاد یک اقتصاد رقابتی‌تر در این کشور وجود دارد، بخش مالی نیجریه در پذیرش مالی اسلامی عقب مانده است.


شتیما تصریح کرد که نیجریه متعهد به طراحی سیاست هایی با هدف تعمیق و تنوع مالی برای بازگشایی تامین مالی بخش خصوصی است.

وی گفت: با توجه به دارایی‌های جهانی تحت مدیریت که بیش از 2 تریلیون دلار است و تقاضای فزاینده برای منابع جایگزین تأمین مالی، تأمین مالی اسلامی برای تعمیق مالی و تنوع مالی در نیجریه نقش اساسی دارد.

با این حال، علیرغم ترکیب جمعیتی نیجریه و افزایش تقاضا برای منابع مالی جایگزین مانند تامین مالی اسلامی، دارایی‌های مالی اسلامی نیجریه از رشد سریعی برخوردار بوده اما در مقایسه با بازار جهانی مالی اسلامی که بیش از 2 تریلیون دلار است رقم بسیار ناچیزی محسوب می شود.

از این رو ما به کشف ابزارهای مالی اسلامی مانند صکوک برای استفاده از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

بر اساس اظهارات مقامات آفریقایی تامین مالی اسلامی با توجه به ماهیت آن و بیش از 2 تریلیون دلار دارایی جهانی، یک نظام تامین مالی پایدار برای ارائه توسعه در آفریقا ارائه می دهد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید