پذیرش دو عضو جدید در هیئت خدمات مالی اسلامی
یکشنبه, 29 مرداد 1402 12:00 خدمات مالی اسلامی بانک مرکزی عربستان بانک کارآفرین عضویت نظام پولی و مالی 314

چهل و دومین نشست شورای عالی هیئت خدمات مالی اسلامی در تاریخ ۱۶ اوت ۲۰۲۳ میلادی مصادف با ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ در شهر ریاض برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از  پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)، چهل و دومین نشست شورای عالی هیئت خدمات مالی اسلامی در تاریخ ۱۶ اوت ۲۰۲۳ میلادی مصادف با ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ به میزبانی بانک مرکزی عربستان (ساما) در شهر ریاض این کشور برگزار شد.

در حاشیه این نشست، درخواست عضویت دو سازمان بررسی و در نهایت مورد تایید این شورا قرار گرفت. از این دو درخواست‌دهنده یکی در مقام رگولاتور و به عنوان عضو وابسته و دیگری از فعالان بازار می‌باشد که به عنوان عضو ناظر در IFSB پذیرفته شدند.

اعضای تازه پذیرفته شده عبارتند از:

· عضو وابسته: بانک مرکزی روسیه

· عضو ناظر: بانک کارآفرین (ایران)

لازم به یادآوری است که عضویت در IFSB به سه صورت: اعضا کامل، اعضا وابسته و اعضا ناظر می‌باشد و تنها اعضا با عضویت کامل از حق رای برخوردار هستند.

عضویت در قالب وابسته برای هر یک از بانک‌های مرکزی، مقامات پولی، ناظر مالی یا سازمان‌های نظارتی و سازمان‌های بین‌المللی که در تنظیم یا ترویج استانداردهای ثبات و سلامت نظام‌های پولی و مالی بین‌المللی و ملی دخیل هستند و شرایط عضویت کامل را ندارند و یا به دنبال عضویت کامل در این هیئت نیستند، در دسترس است.

عضویت به صورت ناظر نیز در شرایط زیر امکان‌پذیر است:

الف) هر انجمن حرفه‌ای یا صنعتی ملی، منطقه‌ای یا بین‌المللی؛

ب‌) موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی؛ یا

ج‌) شرکت یا سازمانی که خدمات حرفه‌ای از جمله حسابداری، حقوقی، رتبه‌بندی، خدمات پژوهشی یا آموزشی را به هر یک از موسسات مذکور در بندهای (الف) و (ب) ارائه می‌دهد.

لیست کامل این اعضا به همراه نقش‌ها، نوع عضویت و مسئولیت‌هایشان (براساس طبقه‌بندی) به طور کامل بر روی وب‌سایت هیئت خدمات مالی اسلامی برای عموم قابل دسترسی است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید