معرفی کتاب «بازبینی اقتصاد اسلامی: اصول سازماندهی یک پارادایم جدید»
جمعه, 20 مرداد 1402 12:00 معرفی کتاب سازماندهی اقتصاد اسلامی بانکداری اسلامی مالی پارادایم 304

انتشارات پالگریو مک‌میلان در نظر دارد کتاب «بازبینی اقتصاد اسلامی: اصول سازماندهی یک پارادایم جدید» را در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی منتشر نماید.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، انتشارات پالگریو مک‌میلان در نظر دارد کتاب «بازبینی اقتصاد اسلامی: اصول سازماندهی یک پارادایم جدید (مطالعات پالگریو در بانکداری اسلامی، مالی و اقتصاد)» را به قلم مشترک نبیل المغربی، عباس میراخور، طارق آکین و زمیر اقبال در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی منتشر نماید.
این کتاب نیاز به تغییر پارادایم از عالم گفتمان اقتصاد اسلامی به اقتصاد (Iqtisād) را مورد بحث قرار می‌دهد، به عبارتی یک نظام اقتصادی - اجتماعی که کاملاً مستقل از سایر آموزه‌ها و نظام‌های فکری اقتصادی است. در این کتاب مروری بر مقوله نقد علم و عقاید جریان اصلی، ارتدکس، نئوکلاسیک، یا صرفاً اقتصاد با بدیهیات عقلانیت، فقدان و خواسته‌های نامحدود ارائه می‌شود. همچنین به یک تحلیل انتقادی از اقتصاد اسلامی و ناکامی‌های آن در تعیین خط‌مشی سیاستی و اهداف توسعه‌ای این نظام پرداخته می‌شود. بحث و ادعای نویسندگان در این کتاب این است که دیدگاه اقتصادی (Iqtisād) قرآن درباره چگونگی ساماندهی اقتصاد چنین پارادایمی را با مبانی فلسفی کاملاً متفاوت از اقتصاد ارائه می‌کند تا جایی که پیوند یکی به دیگری را غیرممکن می‌سازد.

به نظر می‌رسد این کتاب ۳۰۰ صفحه‌ای با توجه به محتوای چند رشته‌ای خود، مورد توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان، از جمله اقتصاددانان، سیاست‌گذاران، فیلسوفان، متکلمان، و حقوقدانان قرار گیرد. همچنین می‌تواند راهنمایی برای خوانندگان آزاد اندیش در راستای دستیابی به درکی شفاف از شرایط بشریت و ضرورت تغییر با صداقت در هدف و انسجام در دانش باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید