افزایش ۱۰ درصدی دارایی‌های بانک‌های اسلامی عمان
سه شنبه, 13 تیر 1402 12:00 بانکداری اسلامی عمان دارایی صنعت بانکداری نوآوری فرصت شغلی نهاد بانکی 268

بانک‌های اسلامی و گیشه‌های بانکداری اسلامی در عمان توانمندی‌های خود را در حوزه صنعت بانکداری طی سال‌های اخیر نشان داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، بانک‌های اسلامی و گیشه‌های بانکداری اسلامی در عمان توانمندی‌های خود را در حوزه صنعت بانکداری طی سال‌های اخیر نشان داده‌اند. ارزش کل دارایی‌های بانک‌های اسلامی و گیشه‌های بانکداری اسلامی در عمان طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل با افزایش ۱۰ درصدی به حدود ۶٫۶ میلیارد ریال عمان رسیده است.
آخرین آمار و اطلاعات موجود نشان‌دهنده رشد قابل ملاحظه‌ای بانکداری اسلامی در کشور عمان است. در حال حاضر، سهم دارایی‌های بانکداری اسلامی از کل دارایی‌های بخش بانکی در عمان حدود ۱۶٫۴ درصد است. علاوه براین، میزان تسهیلات اعطایی توسط نهادهای بانکی منطبق با شریعت در عمان طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به رقمی درحدود ۵٫۶ میلیارد ریال عمان رسیده است که رشد ۱۳٫۴ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل تجربه کرده است.

همچنین، کل سپرده‌های بانک‌های اسلامی و گیشه‌های بانکداری اسلامی در عمان طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به رقمی حدود ۴٫۹ میلیارد ریال عمان رسیده است که از رشد ۱۰٫۳ درصدی برخوردار بوده است. ‌

بانک مرکزی عمان همواره از بانک‌ها و پنجره‌‌های بانکداری اسلامی در جهت تمرکز بر توسعه پروژه‌ها و نوآوری‌های تجاری که به تولید ارزش افزوده برای درآمد ملی می‌انجامد و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای جوانان عمانی به جای تمرکز بر روی تأمین مالی فردی، دعوت می‌نماید.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید