افزایش دارایی های بانک های منطبق با شریعت امارات تا پایان اکتبر 2022
جمعه, 07 بهمن 1401 23:37 بانک های اسلامی بانک مرکزی امارات شریعت دارایی صنعت مالی سرمایه‌گذاری 376

آمار بانک مرکزی امارات نشان می دهد که بانک های منطبق با شریعت امارات تا پایان اکتبر 2022 دارایی های خود را به 166 میلیارد دلار (607.8 میلیارد درهم) افزایش دادند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از Pakistan Observer، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارایی های بانک های منطبق با شریعت امارات 2.1 درصد در حدود 163 میلیارد دلار (595.3 میلیارد درهم) افزایش نشان می دهد.

بر اساس گزارش Apex Bank، اعتبار بانک‌های اسلامی تا پایان اکتبر گذشته با 5.7 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 108 میلیارد دلار (399.1 میلیارد درهم) افزایش نشان میدهد که این رقم برای مدت زمان مشابه سال قبل در حدود 103 میلیارد دلار (377.5 میلیارد درهم)بوده است.

میزان سپرده‌ها در بانک‌های اسلامی امارات نسبت به سال قبل با تقریبا یک درصد افزایش روبر شده است. رقم سپرده ها در اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۱۶ میلیارد دلار (۴۲۴.۳ میلیارد درهم) ثبت شده بود.
بر اساس آمار، مجموع سرمایه‌گذاری بانک‌های اسلامی تا پایان اکتبر گذشته به ۲۸ میلیارد دلار (۱۰۲ میلیارد درهم) رسید که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد یا ۵ میلیارد دلار (۱۸.۵ میلیارد درهم) رشد داشت، این در حالی است که این رقم برای مدت مشابه سال ۲۰۲۱در حدود ۲۳ میلیارد دلار (۸۴.۱ میلیارد درهم)گزارش شده است.

بر اساس گزارش جدید، انتظار می‌رود صنعت مالی اسلامی جهان تا سال 2026 به 5.9 تریلیون دلار برسد، این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۲۱ میلادی 4 تریلیون دلار ثبت شده است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید