کشور آذربایجان به عنوان چهل و نهمین عضو ICIEC معرفی شد
چهارشنبه, 05 بهمن 1401 06:22 کشور آذربایجان بانک توسعه اسلامی اقتصاد پایدار سرمایه‌گذاری تجارت کاهش ریسک 276

شرکت اسلامی بیمه سرمایه گذاری و اعتبار صادراتی (ICIEC)، یکی از اعضای گروه بانک توسعه اسلامی (ISDB)، با درخواست کشورآذربایجان به عنوان چهل و نهمین عضو خود موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از trend news agency، شرکت اسلامی بیمه سرمایه گذاری و اعتبار صادراتی از نزدیک با دولت آذربایجان برای حمایت از پروژه های زیرساخت اقتصادی و اجتماعی در تجارت، کشاورزی، انرژی، آب، بهداشت، و خدمات شهری با بخش خصوصی برای بهبود دسترسی به منابع مالی همکاری خواهد کرد. ICIEC از اولویت های ملی 2030 آذربایجان برای توسعه اجتماعی-اقتصادی با دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و رفاه اجتماعی بالا و داشتن محیط زیست پاک و کشوری با "رشد سبز" حمایت می کند.
مدیر عامل شرکت اسلامی بیمه سرمایه گذاری و اعتبار صادراتی گفت: حضور ICIEC به عنوان یک شریک سرمایه گذار باعث اطمینان و تشویق دیگر سرمایه گذاران بالقوه ای می شود که به دنبال فرصت هایی در آذربایجان هستند. پروژه های سرمایه گذاری اغلب اشتغال، زیرساخت های پیشرفته، مدرن و کارآمد و کیفیت زندگی بهتر را برای شهروندان فراهم می کند.
وی افزود عضویت آذربایجان درب ها را برای بخش خصوصی و دولتی باز می کند تا از راه حل های کاهش ریسک و افزایش اعتبار ارائه شده توسط ICIEC برای توسعه صادرات خود و ترویج جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی بهره مند شوند. به طور مشابه، به صادرکنندگان، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران سایر کشورهای عضو و غیرعضو اجازه می‌دهد تا ریسک‌های سیاسی و تجاری مربوط به فعالیت‌های خود در آذربایجان را پوشش دهند.
ICIEC در سال 1994 به منظور تقویت روابط اقتصادی بین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی OIC)) و ترویج تجارت و سرمایه گذاری درون OIC با ارائه ابزارهای کاهش ریسک و راه حل های مالی تأسیس شد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید