گزارش دفاع از رساله حرفه‌ای "مقایسه تطبیقی مراکز خدمات مالی بین المللی"
سه شنبه, 20 تیر 1402 12:00 رساله حرفه ای خدمات مالی بین المللی سازی دانش پذیران انجمن DBA بازار سرمایه اسلامی 488

گزارش دفاع از رساله حرفه‌ای خانم سیده گلناز میرسلیمانی دانش‌پذیر چهارمین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران + فیلم جلسه دفاع

در ادامه جلسات دفاع از رساله حرفه ای دانش پذیران دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، روز سه شنبه، 20 تیرماه، خانم سیده گلناز میرسلیمانی دانش‌پذیر چهارمین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، رساله حرفه ای خود را با موضوع "مقایسه تطبیقی مراکز خدمات مالی بین المللی" ارائه نمود. در این جلسه که دکتر محمد توحیدی به عنوان استاد راهنما و دکتر مجتبی کاوند به عنوان استاد داور حضور داشتند،  خانم سیده گلناز میرسلیمانیان با کسب نمره 17 از 17 موفق به دفاع از رساله حرفه ای خود شد. 3 نمره باقیمانده پس از انجام اصلاحات نهایی به ایشان اعطاء خواهد شد.

 

در ادامه به قسمتی از این پایان‌نامه اشاره شده است:

با مطالعه وضعیت مراکز خدمات مالی بین‌المللی منتخب و مقایسه تطبیقی آنها، ضرورت وجود برخی عوامل برای موفقیت این مراکز آشکار می‌شود. طبق یافته‌های این پژوهش، جریان پول سالم و مشروع، برخورداری از زیرساخت‌ها، آزادی تجارت در سطح بین‌المللی، استقرار کارآمد نظام حقوقی و حقوق مالکیت، برخورداری از بازارهای بزرگ و استفاده از سیستم آموزش عالی پیشرفته، از مهمترین عوامل موفقیت مراکز خدمات مالی بین‌المللی به‌ویژه در منطقه آسیا/اقیانوسیه محسوب می‌گردد. بدیهی است، اگر ایران بخواهد مرکز خدمات مالی موفقی را راه‌اندازی نماید، باید این معیارها را تحصیل نموده و به‌کار گیرد. این مرکز خدمات مالی بین‌المللی می‌تواند و باید دربرگیرنده بورس‌های اوراق بهادار، کالا و انرژی، بانک‌های تجاری و تخصصی، کسب‌وکارهای بیمه مستقیم و اتکایی و سایر واسطه‌ها و نهادهای مالی مرتبط از جمله شرکت‌های تأمین سرمایه‌ و لیزینگ تخصصی باشد. افزون بر این، حضور آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری بین‌المللی نیز در افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به کیفیت خدمات مالی قابل‌ارائه توسط این نهادها، مثمرثمر خواهد بود. یکی دیگر از الزامات اساسی در این زمینه، طراحی، معرفی و پذیرش ابزارهای متنوع مالی، هم متعارف و هم اسلامی، است. با توجه به ظرفیت‌های قانون بازار اوراق بهادار، حتی می‌توان موضوع تأسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه خصوصی یا بورس‌های خصوصی را نیز مد نظر قرار داد.

 

جهت دریافت فایل ارائه و فیلم کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید