گزارش دفاع از رساله حرفه‌ای "آسیب شناسی صندوق های سرمایه گذاری خصوصی..."
چهارشنبه, 31 خرداد 1402 12:00 گزارش دفاع رساله حرفه ای DBA بازار سرمایه اسلامی صندوق های سرمایه گذاری انجمن مالی اسلامی ایران 665

گزارش دفاع از رساله حرفه‌ای آقای یاسین سلیمانیان دانش‌پذیر سومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران + فیلم جلسه دفاع

در ادامه جلسات دفاع از رساله حرفه ای دانش پذیران دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، روز چهارشنبه، 31 خردادماه، آقای یاسین سلیمانیان دانش پذیر سومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، رساله حرفه ای خود را با موضوع "آسیب شناسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در ورود به شرکت‌های نوظهور" ارائه نمود. در این جلسه که دکتر مجتبی کاوند به عنوان استاد راهنما و دکتر حامد تاجمیر به عنوان استاد داور حضور داشتند،  آقای یاسین سلیمانیان با کسب نمره 16.5 از 17 موفق به دفاع از رساله حرفه ای خود شد. 3 نمره باقیمانده پس از انجام اصلاحات نهایی به ایشان اعطاء خواهد شد.

در ادامه به قسمتی از این پایان‌نامه اشاره شده است:

صندوق های سرمایه گذاری خصوصی یکی از ابزارهای سرمایه گذاری هستند که به وسیله شرکتهای سرمایه‌گذار خصوصی و به نمایندگی از گروهی از سرمایه گذاران اداره می شوند.
صندوق های سرمایه گذاری خصوصی با جمع آوری وجوه خرد نزد اشخاص اقدام به يکپارچه سازی و سرمایه گذاری این وجوه در بازار اولیه در راستای تأمین مالی و هم چنین سرمایه گذاری در اوراق بهادار موجود در بازار ثانویه باهدف کسب بازدهی حداکثری برای دارندگان واحدهای صندوق می پردازند، در واقع این صندوق های سرمایه گذاری افراد مبتدی را از حالت مستقیم به حالت غیر مستقیم تبدیل می کنند و در این رهگذر مزایای متعددی را هم برای بازار سرمایه و هم برای سرمایه گذاران پدید می آورند.
وجود صندوق های سرمایه گذاری خصوصی از یک سو، راهکار مناسب برای رشد کمی و کیفی بازار سرمایه و پیشرفت پایدار آن است و موجب افزایش سرمایه گذاری تخصصی و حرفه ای در بازار می گردد و از سوی دیگر، نهادهایی مانند صندوق های سرمایه گذاری این امکان را پدید می‌آورند که از طریق تشکیل انواع سبدها با ترکیبات گوناگون اوراق بهادار که هر کدام دارای ویژگی خاص خود هستند، در مجموع بتوانند ذائقه و سلیقه اکثر سرمایه گذاران را پوشش دهند.
با توجه به اینکه صندوق‌های سرمایه گذاری نقش پررنگی در بازار سرمایه بازی می کنند، لذا این پژوهش قرار دارد تا به آسیب شناسی صندوق های سرمایه گذاری خصوصی در ورود به شرکت های نوظهور بپردازد.

 

جهت دریافت فایل ارائه و فیلم کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید