هدایت نقدینگی سرگردان با توسعه ابزارهای معاملاتی
یکشنبه, 12 آذر 1402 12:00 نقدینگی ابزارهای معاملاتی اقتصاد بازار سرمایه دکتر حسین میثمی سیاست گذاری سهامداران 110

هدایت پس‌اندازها و نقدینگی سرگردان در اقتصاد با توسعه ابزارهای معاملاتی در بازار سرمایه موجب تعادل بخشی در بازارهای مالی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، دکتر حسین میثمی، دبیر و سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی ، درباره گسترش فرهنگ سهامداری بلندمدت و اعتمادسازی در بازار سرمایه، گفت: برای فرهنگ‌سازی سهامداری بلندمدت و اعتمادسازی بیشتر به مردم برای ورود به بازار سرمایه نیاز به تدابیر مختلفی است چرا که در سال‌های گذشته شاهد نوساناتی در بازار سرمایه به دلیل تصمیمات خلق‌الساعه از سوی سیاست‌گذاران کشور و برخی دخالت‌ها در بازار سرمایه بودیم.

رشد و توسعه کشورها با تقویت بورس

وی با اشاره به این که بورس از ارکان مهم اقتصادی محسوب می‌شود که منابع مالی لازم از طریق آن جمع‌آوری و برای رشد و توسعه کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد،گفت: نقش اصلی بورس جذب، هدایت پس‌اندازها و نقدینگی سرگردان و پراکنده در اقتصاد به سوی مسیرهای بهینه آن است.

کاهش دخالت‌های دستوری

میثمی عنوان کرد: سیاست‌گذاران و قانونگذاران کشور باید تمام تلاش خود را به منظور رونق بخشی و ایجاد تحولات مثبت در بازار سرمایه به کار گرفته و نسبت به تعهدات خود پایبند باشند به طوری‌که دخالت دولت تا حد ممکن در بازار به حداقل رسیده و بستر لازم برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی فراهم‌تر شود و اجازه داده نشود، همه کارها به صورت دستوری پیش برود.

کنترل بازارهای موازی

سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی تاکید کرد: هر اندازه بازار سرمایه تقویت شود، سرمایه‌ها به جای سرازیر شدن به سمت بازارهای طلا، ارز و غیره به سوی بازار سرمایه حرکت کرده و اعتماد عمومی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید