عزم جدی بانک مرکزی فیلیپین برای گسترش مالی اسلامی در این کشور
چهارشنبه, 26 مهر 1402 12:00 بانک مرکزی فیلیپین گسترش مالی اسلامی بانکداری اسلامی عربستان سعودی سرمایه گذاری خدمات مالی 204

بانک مرکزی فیلیپین به دنبال شروع کمپین‌های آگاهی‌بخشی با هدف گسترش دسترسی به خدمات مالی مطابق با قوانین اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از عرب تایمز، بانک مرکزی فیلیپین اعلام کرد که توسعه بانکداری اسلامی در این کشور به نفع طیف گسترده‌ای از فیلیپینی‌ها خواهد بود. این در حالی است که بانک مرکزی فیلیپین به دنبال شروع کمپین‌های آگاهی‌بخشی با هدف گسترش دسترسی به خدمات مالی مطابق با قوانین اسلامی است.

بانک مرکزی مرکزی تلاش های خود را برای ترویج مالی اسلامی به ویژه پس از تصمیم ماه اوت هیئت پولی این کشور مبنی بر اعطای اولین مجوز واحد بانکداری اسلامی به یک بانک متعارف افزایش داده است. این تصمیم چشم‌انداز بانک‌های خارجی و خصوصی را که به دنبال ورود به بازار فیلیپین هستند گسترش می دهد که قبلاً به بانک دولتی سرمایه‌گذاری اسلامی الامانه فیلیپین محدود می‌شد،
عاریفا علا معاون بانک مرکزی فیلیپین تاکید کرد این بانک پیشرفت چشمگیری در ترویج بانکداری و مالی اسلامی در فیلیپین داشته است. رشد بانکداری و مالی اسلامی به نفع همه فیلیپینی‌ها از جمله کارگران فیلیپینی خارج از کشور، جذب سرمایه‌گذاران خارجی که به دنبال مدل کسب‌وکار مالی اسلامی هستند، افزایش درگاه‌های پرداخت و کانال‌های حواله برای کارگران فیلیپینی خارج از این کشور و افزایش در دسترس بودن خدمات مالی است.

ذکر این نکته ضروری است که تقریباً نیمی از 1.8 میلیون فیلیپینی خارج از کشور در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (عمدتاً عربستان سعودی) ساکن و کار می کنند. این کشورها سهم قابل توجهی از بانک های اسلامی را در خود جای داده اند که بر اهمیت توسعه بانکداری اسلامی در فیلیپین تاکید می کند.

گسترش بخش بانکداری و مالی اسلامی به ویژه برای مسلمانان فیلیپینی که از نظر مالی در حالشیه قرار دارند سودمند خواهد بود. تقریباً 6 درصد از جمعیت 110 میلیونی عمدتاً کاتولیک فیلیپین را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بسیاری از آنها در منطقه خودمختار فقیر بانگسامورو میندانائو در جنوب این کشور ساکن هستند که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مشارکت مالی را نشان می‌دهد.
حضور بازیگران جدید بانکداری اسلامی می‌تواند به فیلیپینی‌ها امکان دسترسی به محصولات و خدمات متنوع بانکداری اسلامی متناسب با نیازهای مالی آنها را بدهد. این امر دسترسی فیلیپینی‌های مسلمان بدون بانک را در سیستم مالی تسهیل می‌کند و همچنین معاملات مالی و گزینه‌های سرمایه‌گذاری را برای فیلیپینی‌های غیرمسلمان گسترش می‌دهد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید