انتشار متن خلاصه و دسته بندی مصوبات کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس
سه شنبه, 21 شهریور 1402 12:00 مصوبات کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه قرارداد معاملات نهادهای مالی 282

اداره مالی اسلامی سازمان بورس جهت سهولت دسترسی و استفاده فعالان بازار سرمایه به مصوبات کمیته تخصصي فقهي، اقدام به دسته بندی مصوبات کمیته نموده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار، با توجه به ضرورت توسعه ابزارها، قراردادها و معاملات بازار سرمایه مبتنی بر موازین شرعی، به استحضار می‌رساند اداره مالی اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار جهت سهولت دسترسی و استفاده فعالان بازار سرمایه به مصوبات کمیته تخصصي فقهي، اقدام به تلخیص و دسته بندی مصوبات کمیته مزبور نموده است.

دستورالعمل تشکیل و فعالیت کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در سال 86 به تصویب هیئت مدیره سازمان رسید. وظیفه اصلی این کمیته بررسی فقهی ابزارها، قراردادها ابزارها و نهادهای مالی بوده است. این کمیته از سال 86 تا به الآن مصوبات متعددی در رابطه با چهار حوزه مذکور داشته است. به جهت ضرورت در سهولت هرچه بیش­تر فعالان بازاردر مراجعه و استفاده از مصوبات کمیته فقهی تمامی مصوبات این کمیته از سال 86 تا 1401 تلخیص و دسته­ بندی شده است. منبع تهیه این گزارش کتاب مصوبات کمیته فقهی بوده است براي مصوبات اين كميته تا سال 1400 و براي مصوبات بعد از آن مبنا متن مصوبات بوده است.

 

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید