ترویج بانکداری اسلامی در دستور کار بانک مرکزی فیلیپین
یکشنبه, 19 شهریور 1402 12:00 بانکداری اسلامی بانک مرکزی فیلیپین عربستان سعودی مالی اسلامی سرمایه گذاری ریسک 246

بانک مرکزی فیلیپین اعلام کرد که در حال ترویج ابتکارات بانکداری و مالی اسلامی در این کشور است و رایزنی‌هایی را با عربستان سعودی برای گسترش این بخش انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از عرب نیوز، بانک مرکزی فیلیپین فعالانه در حال ترویج امور مالی اسلامی است و از ماه گذشته زمانی که هیئت پولی این کشور اولین مجوز واحد بانکداری اسلامی را برای یک بانک سنتی تصویب کرد، امکانات برای توسعه مالی اسلامی افزایش یافته است.

این تصمیم امکان ورود بانک های خارجی و خصوصی به بازار را افزایش می دهد. پیش از این، امور مالی اسلامی فقط به بانک دولتی سرمایه گذاری اسلامی الامانه فیلیپین محدود می شد.
بانک مرکزی در بیانیه ای اعلام کرد که استراتژی آن ترویج بانکداری و مالی اسلامی و حمایت از آن است، زیرا مدل تجاری بانکداری و مالی اسلامی بر حاکمیت شرعی و اصول اشتراک ریسک بمنظور تقویت عدالت و شفافیت تأکید دارد.
فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت گسترش مشارکت مالی در فیلیپین با توجه به اکثریت جمعیت کاتولیک و فیلیپینی‌های خارج از کشور قابل توجه است.
همچنین به گفته مسئولین مالی فیلیپین مدل تجاری بانکداری اسلامی برای همه انواع مشتریان بانکی صرف نظر از مذهب سودمند است.
ضمن اینکه بکارگیری مالی اسلامی در فیلیپین برای عموم مردم اعم از مسلمان یا غیرمسلمان می تواند انتخاب های مالی مناسبی را که متناسب با ریسک پذیری و نیازهای مالی آنها باشد و فیلیپین را با تحولات جهانی هماهنگ کند، ارائه دهد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید