سهم بانکداری اسلامی مصر به بیش از ۶۰۰ میلیارد پوند رسید
شنبه, 04 شهریور 1402 12:00 بانکداری اسلامی دارایی اسلامی انجمن مالی اسلامی مصر تامین مالی اسلامی شعب 268

حجم بانکداری اسلامی مصر 5 درصد از بازار بانکداری این کشور را تشکیل می دهد و در ژوئن 2023 حدود 120 میلیارد پوند به آن افزوده شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از دیلی نیوز، محمد البلتاگی، رئیس انجمن مالی اسلامی مصر گفت: دارایی اسلامی در بازار مصر در نیمه اول سال جاری میلادی از 600 میلیارد پوند (مصر) فراتر رفته است که از این میزان 562 میلیارد پوند توسط بانک ها و مابقی 60 میلیارد پوند با انتشار صکوک بوده است.

وی خاطر نشان کرد حجم بانکداری اسلامی مصر 5 درصد از بازار بانکداری این کشور را تشکیل می دهد و در ژوئن 2023 حدود 120 میلیارد پوند به آن افزوده شد و نرخ رشد آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس انجمن مالی اسلامی مصر تصریح کرد بازار مصر شامل سه بانک اسلامی فیصل مصر، البرکه مصر و بانک اسلامی ابوظبی و همچنین 11 شعبه اسلامی بانک های متعارف که است به حدود 3.5 میلیون مشتری خدمات ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه تعداد شعب اسلامی در ژوئن ۲۰۲۳ به 256 شعبه رسید که نسبت به سال 2022 تعداد 11 شعبه افزوده شده است ، خاطرنشان کرد: این شعب با احتساب وجود بانک های متعارف، 5.1 درصد از کل شعب بخش بانکی را تشکیل می دهند که دارای مجوز تامین مالی اسلامی هستند و این خدمات را در تمام شعب ارائه می دهند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید