دولت انگلیس کارگروه جدید مالی اسلامی تشکیل داد
یکشنبه, 13 فروردين 1402 22:25 انگلیس تامین مالی اسلامی صکوک تجارت بانکداری اسلامی بریتانیا بورس اوراق بهادار 286

بریتانیا در حال حاضر با پنج بانک کاملاً مطابق با شرع و 68 صکوک با مجموع 53.2 میلیارد دلار قطب اصلی غرب برای تأمین مالی اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از EasternEye، بریتانیا در حال حاضر با پنج بانک کاملاً مطابق با شرع و 68 صکوک که در فهرست بورس اوراق بهادار لندن قرار دارند با مجموع 53.2 میلیارد دلار قطب اصلی غرب برای تأمین مالی اسلامی است.
راه اندازی یک کارگروه جدید در امور مالی اسلامی توسط کیمی بادنوک، وزیر امور خارجه بریتانیا در امور تجارت و لرد جانسون وزیر سرمایه گذاری اعلام شده است.
هدف اصلی این کارگروه تبدیل بریتانیا به مقصد سرمایه گذاری پیشرو در جهان از طریق ایجاد آن به عنوان یک مرکز جهانی برای تامین مالی اسلامی است. برای دستیابی به این هدف جانسون مجموعه‌ای از میزگردها را با بانک‌های برجسته اسلامی برگزار خواهد کرد تا مسیری را برای بریتانیا برای تبدیل به کانون اصلی مالی اسلامی در مقیاس جهانی ترسیم کند.


بریتانیا همچنین اولین موسسه مالی اسلامی مستقل اتحادیه اروپا را در خود جای داده است و از نظر ارائه کلی مالی اسلامی در رتبه هجدهم از میان 48 کشور قرار دارد.

علاوه بر این وزارت تجارت در حال مذاکره برای چندین قرارداد تجاری در سراسر جهان از جمله با شورای همکاری خلیج فارس و بهبود روابط تجاری با سایر کشورها است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید