بکاری گیری فین تک اسلامی در ایجاد کارت نقدی با پشتوانه طلا
دوشنبه, 10 بهمن 1401 21:59 فین تک اسلامی کارت نقدی عربستان سعودی شریعت سرمایه‌گذاری عقاید شرعی 326

Wahed (واحد) شرکت فین‌تک اسلامی مستقر در نیویورک که توسط غول نفتی عربستان سعودی آرامکو پشتیبانی می‌شود، کارت نقدی با پشتوانه طلایی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از UK Daily News، واحد (Wahed) شرکت فین‌تک اسلامی مستقر در نیویورک که توسط غول نفتی عربستان سعودی آرامکو پشتیبانی می‌شود، کارت نقدی با پشتوانه طلایی راه‌اندازی کرده استکه مطابق با شریعت است و از ماندن وجوه مشتریان در سیستم بانکداری سنتی، جایی که به حالت تعلیق درآمده است، جلوگیری می کند ضمن اینکه مشمول سود هم می شود.این کارت جدید, وجوه مشتریان را به طلا ذخیره می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد که بدون ریسک گرفتن وام، خرج و پس‌انداز کنند. سرمایه گذاران همچنین می توانند طلای موجود در حساب های خود را با شمش های فیزیکی مبادله کنند.

ماموریت این شرکت فین تک تغییر نحوه مشارکت جامعه مسلمان در بازارهای مالی جهانی از طریق در دسترس قرار دادن سرمایه گذاری و سازگاری اخلاقی برای 1.8 میلیارد مسلمان در سطح جهان است.
بطور کلی برای بسیاری از مسلمانان سرمایه گذاری در راستای عقاید شرعی به دلیل عدم انطباق بسیاری از شرکت ها با موازین شرعی در کسب سود، پیچیده تر شده است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید