راه‌حل‌های مالی نوآورانه برای دستیابی به سطح بالاتری از شمول مالی
جمعه, 11 آذر 1401 22:17 نظام بانکداری اسلامی بانک مرکزی پاکستان شریعت فناوری های دیجیتال 342

جمیل احمد، رئیس بانک مرکزی پاکستان گفت تبدیل سیستم بانکی از حالت متعارف به حالت منطبق با شریعت فرصت بزرگی برای رشد بانکداری به همراه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از THE EXPRESS TRIBUNE، رییس بانک مرکزی پاکستان بر نیاز بانک‌ها به استفاده از راه‌حل‌های مالی نوآورانه برای دستیابی به سطح بالاتری از شمول مالی به‌ویژه برای بخش‌هایی مانند زنان، مشاغل کوچک و کشاورزی تأکید کرد.
جمیل احمد بانک ها را تشویق کرد تا بر توسعه و طراحی محصولات با در نظر گرفتن منافع مصرف کننده تمرکز کنند. وی بر عزم بانک مرکزی پاکستان برای تقویت یک سیستم بانکی پویا و باثبات، با هدف رفاه اقتصادی جامعه، تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد با توجه به شرایط چالش برانگیز اخیر اقتصاد جهانی و داخلی، بخش بانکی همچنان در خدمت نیازهای اقتصاد و پیشرفت در اهداف کلیدی سیاست عمومی شامل شمول مالی، نوآوری و تامین مالی به بخش‌های اولویت‌دار است.
وی گفت: بانک‌ها باید اطمینان حاصل کنند که نوآوری‌های مالی مشتری محور می‌توانند با ارائه خدمات مالی دیجیتال هوشمند و نوآورانه به فعالیت‌های بخش تجاری خدمات بهتری ارائه کنند که این امر منجر به دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و ارزان‌تر به خدمات مالی می شود.
رییس بانک مرکزی پاکستان تاکید کرد که چالش بزرگ برای بانک در سرتاسر جهان نحوه سازگاری آنها با فناوری های نوآورانه است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید