افزایـش تقاضـــا برای بانکــداری اسـلامی در کـنیا
شنبه, 15 مرداد 1401 22:25 بانکداری اسلامی بانکداری اسلامی کنیا رشد بانکداری اسلامی توسعه مالی اسلامی 396
Gallery Image 1

بانکداری اسلامی حدود ۱۲ سال پیش به کنیا معـرفـی شد تا محصولات مطابق با شریعت را به جامعه مسـلمان ارائه دهد. اما در حال حاضر تقاضا در کنیا شاهد رشد روز افزون است.

به گفته پرتال خبری انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از Pakistan OBSERVER، بانکداری اسلامی حدود 12 سال پیش به کنیا معرفی شد تا محصولات مطابق با شریعت را به جامعه مسلمان ارائه دهد.

با این حال در دهه گذشته، محصولات مطابق با شریعت همچنان به بازار مالی این کشور نفوذ کرده اند. موسسات مالی، بیمه و شرکت های مخابراتی بیشتری محصولاتی را معرفی می کنند که مطابق با شریعت باشد.

در سال 2017، بانک DIB کنیا، یکی از زیرمجموعه های بانک اسلامی دبی درهای خود را در کنیا با هدف ایجاد و ترویج یک مدل تامین مالی پایدار و اخلاقی مطابق با قوانین اسلامی باز کرد.

از آن زمان این بانک به یک الگو در فضای خدمات مالی مطابق با شریعت تبدیل شده است. این امر، تأمین مالی اسلامی را به عنوان یک جایگزین نوآورانه و قابل دوام، با تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های پایدار لازم برای هدایت رشد و تنوع اقتصادی، قرار داده است.
با توجه به افزایش تقاضا برای راه حل ها و خدمات بانکی منطبق با شریعت، بانک DIB کنیا دستور کار توسعه ای را آغاز کرد.

بانک در بیانیه ای گفت: «ما اخیراً ششمین شعبه خود را در نایروبی، در قلب مرکز مالی کنیا افتتاح کردیم تا تقاضای رو به رشد برای محصولات مطابق با شریعت را برآورده کنیم.

ما مطمئن هستیم که این شعبه به طور قابل توجهی سهولت دسترسی مشتریان بانک به محصولات و خدمات ما را در منطقه تجاری مرکزی نایروبی تسهیل خواهد کرد.

بیمه تاکافول آفریقا، پیشگام در ارائه خدمات بیمه مطابق با شریعت، در سال 2008 افتتاح شد. حسن آنیل، رئیس بازرگانی تکافل گفت که مفهوم آنها بر اساس اصول با هم بودن، همکاری و همبستگی متقابل برای همه است.

وی گفت: ما بر پایه‌ی اصول اخلاقی کار می‌کنیم که قصد دارد رفاه اجتماعی را بهبود بخشد و از فعالیت‌های ممنوعه شامل منافع استثمارگرانه، قمار و عدم اطمینان بیش از حد اجتناب کند.

آنیل گفت در طول سال های آغازین، کنیایی ها محصولات مطابق با شریعت را به طور کامل نپذیرفته بودند. وی خاطر نشان کرد این محصول با جامعه و مذهب خاصی مرتبط بود اما در طول سال‌ها، شاهد استقبال بیشتر مردم از این محصول هستیم.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید