اولین قبض انبار الکترونیکی منطبق با شریعت صادر شد
جمعه, 31 تیر 1401 23:29 بانکداری اسلامی بانکداری منطبق با شریعت پاکستان انبار الکترونیکی 450
Gallery Image 1

قبض انبار الکترونیکی منطبق با شریعت، برای تسهیل امور کشاورزان به منظور جلوگیری از دردسرهای فروش در دوره برداشت انجام گرفته است.

به گزارش  پورتال خبری انجمن مالی اسلامی به نقل از پاکستان آبزرور، بانک اسلامی (BankIslamim) پاکستان اولین بانک اسلامی است که با موفقیت ساختار و پرداخت اولین قبض انبار الکترونیکی (EWHR) منطبق با شریعت پاکستان را انجام داد.

شرکت مدیریت وثیقه Naymat اولین شرکت مدیریت ویثقه پاکستان مجاز به اعتبار بخشیدن به انبارها برای پذیرش و ذخیره کالاها و صدور رسیدهای انبار الکترونیکی (EWHR) از طریق یک سیستم دیجیتالی است و همه ذینفعان مربوطه را به هم متصل می کند. از جمله اپراتور انبار، سپرده گذار، بانک و شرکت مدیریت وثیقه. بانک‌ها می‌توانند به این سیستم دسترسی داشته باشند تا قبض انبار الکترونیکی را برای تامین مالی مشتریان طبق خط‌مشی اعتباری خود در برابر کالاهای ذخیره شده بپذیرند.
کشاورزی ستون اصلی اقتصاد پاکستان است که امنیت غذایی را تامین می کند، بنابراین هرگونه سرمایه گذاری در این بخش نه تنها به کشاورزان بمنظور افزایش عملکرد محصول کمک می کند، بلکه به پاکستان برای تولید ارز خارجی از طریق صادرات مازاد نیز کمک می کند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید