انتشار یادداشت فنی در حوزه بازسازی و گزیر موسسات مالی اسلامی توسط IFSB
جمعه, 03 تیر 1401 16:37 IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی مالی اسلامی بین الملل موسسات مالی اسلامی 500
Gallery Image 1

IFSB در چهلمین نشست خود، یک یادداشت فنی جدید در حوزه بازسازی و گزیر موسسات مالی اسلامی برای مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی را به تصویب رساند.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)، شورای عالی این هیئت در چهلمین نشست خود که به صورت مجازی برگزار شد، یک یادداشت فنی (TN-4) جدید در حوزه بازسازی و گزیر موسسات مالی اسلامی (TNRR) برای مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی را به تصویب رساند.

هدف TN-4 تکمیل ویژگی‌های کلیدی موجود (KAs) در هیئت ثبات مالی (FSB) است. در این راستا رهنمودها و اطلاعات تکمیلی برای پرداختن به ویژگی‌های خاص مقوله تامین مالی اسلامی و همچنین الزامات انطباق با شریعت قابل اجرا برای هر ویژگی کلیدی ارائه می‌شود. علاوه بر این، در این یادداشت جدید (TNRR) رهنمودها در حوزه ویژگی‌های شرعی در رابطه با چهارچوب بازسازی و گزیر (RR) در سطحی بالا ارائه می‌گردد. همچنین به فرآیند برنامه بازسازی برای مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی که تحت پوشش ویژگی‌های کلیدی هیئت ثبات مالی قرار ندارند، نیز پرداخته شده است.

هدف اولیه TN-4 تسهیل امور مربوط به مقامات مقررات‌گذار و نظارتی و سایر مقامات مسئول مرتبط در ایجاد یک چهارچوب بازسازی و گزیر موثر است. همچنین بهره‌گیری از ابزارهای مناسب به منظور اجرا برای مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی به نحوی که با اصول شریعت مطابقت کامل داشته باشد از دیگر اهداف یادداشت مزبور می‌باشد.

لازم به یادآوری است که چهلمین جلسه شورای هیأت خدمات مالی اسلامی در ۹ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی به میزبانی بانک مرکزی پاکستان و با حضور روسا، معاونین و نمایندگانی از بانک‌های مرکزی، مدیران عامل و روسای هیئت مدیره بانک‌ها، مقامات ارشد نظارتی و مقررات‌گذار و نمایندگان ارشد شورا و اعضای IFSB برگزار شد.

نسخه نرم‌افزاری استاندارد مزبور، به زبان‌های انگلیسی و عربی در وب‌سایت IFSB در دسترس عموم قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید