انتصاب رئیس بانکداری اسلامی گروه صدیق در امارات متحده عربی توسط بانک استاندارد چارترد
سه شنبه, 23 آذر 1400 10:03 بانکداری اسلامی Standard Chartered مالی اسلامی بانکداری دیجیتال انجمن مالی اسلامی ایران 578

شرکت استاندارد چارترد، انتصاب علی الوالا را به عنوان رئیس بانکداری اسلامی (صدیق) در امارات متحده عربی اعلام کرد و او یکی از متخصصین خبره در حوزه مالی اسلامی است.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، شرکت استاندارد چارترد، انتصاب علی الوالا را به عنوان رئیس بانکداری اسلامی (صدیق) در امارات متحده عربی اعلام کرد. علی الوالا علاوه بر نظارت بر بخش رفتار مصرف‌کننده اسلامی، بانکداری خصوصی و تجاری (CPBB)، مسئولیت توسعه گواهی استاندارد «صدیق» در سراسر کشور امارات را بر عهده خواهد داشت.
Standard Chartered plc یک شرکت چندملیتی بریتانیایی است که ارائه دهنده خدمات بانکداری و مالی است و دفتر مرکزی آن در لندن انگلستان قرار دارد. این شبکه دارای بیش از 1200 شعبه در بیش از 70 کشور جهان است و حدود 87000 نفر کارمند دارد. چارترد یک بانک جهانی فعال در حوزه بانکداری مصرفی، شرکتی و نهادی و خدمات خزانه‌داری است. استاندارد Chartered PLC در بورس اوراق بهادار لندن و هنگ کنگ نیز پذیرفته شده است.

گروه استاندارد صدیق برهاد )SCSB( نیز یکی از شرکت‌های تابعه بانک استاندارد چارترد مالزی برهاد )SCBMB( است. SCSB در سال 2008 با هدف ارائه راه‌حل‌های بانکداری اسلامی برای هدایت و رونق‌بخشی تجارت از طریق ارائه محصولات متنوع و منحصر به فرد راه اندازی شد. دفتر گروه Standard Chartered Saadiq در دبی مستقر است. این گروه بستر لازم برای تأمین مالی اسلامی دولت‌ها، مؤسسات مالی و شرکت‌ها را در مناطق مختلف جغرافیایی فراهم می‌آورد. محصولات و خدمات این شرکت نیز شامل تأمین مالی شرکتی، تأمین مالی پروژه، بازار سرمایه، مدیریت ریسک خزانه‌داری، تأمین مالی تجارت و بانکداری معاملاتی می‌شود.

رولا ابومانه؛ مدیر اجرایی استاندارد چارترد امارات متحده عربی گفت: «این انتصاب بازتاب روشنی بر اهمیت بازار امارات در استاندارد چارترد است. امارات متحده عربی برای ما یک بازار دارای اولویت با فرصت‌های قوی برای رشد و توسعه محسوب می‌شود. علی تجربیات زیادی را به پلتفرم فعلی ما می‌آورد و ما خوشحالیم که از او در تیم مدیریتی خود استقبال خواهیم کرد».

علی الوالا دارای مدرک MBA از مؤسسه مدیریت بازرگانی در پاکستان است و یکی از متخصصین خبره و شناخته‌شده در حوزه مالی اسلامی (مالزی) است. او بیش از 25 سال تجربه در بانکداری متعارف و اسلامی دارد و در چندین بازار از جمله پاکستان، مصر، عربستان سعودی و مالزی کار کرده است. علی انبوهی از دانش و تجربه را برای نقش جدید به ارمغان می‌آورد. او نقش‌های مدیریتی ارشد از جمله مدیر اجرایی سعدیق مالزی را بر عهده داشته است. وی همچنین تجربه گسترده‌ای در راه‌اندازی بازارهای جدید، تحول کسب و کار، مدیریت محصول، توزیع، بانکداری دیجیتال و مدیریت ثروت دارد.

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید