ارائه خدمات بانکداری اسلامی در تمامی شعب سیتی بانکِ بنگلادش
چهارشنبه, 17 آذر 1400 07:04 بانکداری اسلامی تامین مالی سپرده بانکی تسهیلات‌ مالی انجمن مالی اسلامی ایران 781

سیتی بانک یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های بنگلادش، خدمات بانکداری اسلامی را در تمامی شعب و زیرشاخه‌های سراسر کشور عرضه خواهد کرد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، سیتی بانک یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های بنگلادش، خدمات بانکداری اسلامی را در تمامی شعب و زیرشاخه‌های سراسر کشور عرضه خواهد کرد. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که سهم بازار بانک‌های اسلامی از نظر دارایی‌ها، تأمین مالی و سپرده‌های کل بخش بانکی به دلیل افزایش تقاضا و عرضه محصولات مبتنی بر شریعت، همچنان به رشد قوی خود ادامه می‌دهد.
بر اساس داده‌های بانک مرکزی بنگلادش، از بین 60 بانک سازمان‌دهی شده در بنگلادش، 10 بانک در زمینه اعطای تسهیلات‌ مالی با استفاده از ابزارهای منطبق با شریعت فعالیت می‌کنند. این در حالی است که 23 بانک متعارف، از جمله دو بانک خارجی نیز خدمات بانکداری اسلامی را از طریق افتتاح گیشه بانکداری اسلامی ارائه می‌دهند. در حال حاضر، بانک‌های اسلامی و گیشه‌های بانکداری اسلامی متعلق به بانک‌های متعارف، بیش از یک چهارم کل سپرده‌ها و اعتبارات بخش بانکی را تشکیل می‌دهند.

سیتی بانک که از سال 2003 ارائه خدمات بانکداری مبتنی بر شریعت خود را از طریق افتتاح یک شعبه در داکا آغاز کرده است، در سال 2011 سپرده‌ها و محصولات سرمایه‌گذاری بیشتری را به ابزارهای مالی اسلامی اضافه کرد. با افزایش تقاضا از آن زمان، این بانک، خدمات مالی اسلامی را در همه شعب فعال خود گسترش داد.

عزیز آل قیصر؛ رئیس سیتی بانک در یک کنفرانس مطبوعاتی در وستین داکا گفت: «اهمیت بانکداری اسلامی در اقتصاد اکنون بسیار زیاد است. سیتی بانک راهکارهای بانکداری شرعی خود را به نام مالی اسلامی با توجه به نیاز مشتریان راه‌اندازی کرده بود.

همچنین، عارف بن ادریش؛ رئیس بخش بانکداری اسلامی در سیتی بانک بیان داشت: «این بانک خصوصی قصد دارد جذب سپرده را از طریق محصولات مبتنی بر شریعت طی دو یا سه سال آینده افزایش دهد. سیتی بانک دارای بیش از 150 شعبه و شعبه فرعی است که مشتریان می‌توانند از خدمات بانکداری اسلامی استفاده کنند. مشتریان همچنین می‌توانند از خدمات بانکداری اسلامی از طریق برنامه بانکداری دیجیتال به اسم Citytouch، بهره‌مند شوند». وی افزود: «این اولین بار در بنگلادش است که یک بانک متعارف خدمات بانکداری اسلامی را در تمام شعب خود معرفی می‌کند».

در این مراسم، سیتی بانک کارت اعتباری اسلامی و کارت نقدی American Express را برای مشتریان خود معرفی کرد و اعلام داشت: این بانک در راستای اطمینان از توزیع سود بدون بهره، بستر تسهیم عادلانه سود بین مشتریان خود را از طریق سیستم نسبت تقسیم درآمد سرمایه‌گذاری فراهم خواهد کرد. این بانک برخلاف سایر بانک‌ها از طریق سرویس بانکداری اسلامی خود نرخ سود از پیش تعیین‌شده‌ای را برای سپرده‌گذاران اعلام نخواهد کرد. افزون بر این، مشتریان می‌توانند از مزایای مختلف از بانکداری شخصی گرفته تا بانکداری شرکتی و تجاری بهره‌مند شوند.

حسین خالد؛ نایب رئیس سیتی بانک نیز در این خصوص بیان داشت: نیازی به گفتن نیست که مشتریان ما نقش مهمی در رساندن ما به جایگاه امروزی داشته‌اند و امیدواریم در آینده نیز در کنار ما باشند.

در این مراسم، دکتر انور حسین ملا؛ رئیس کمیته نظارت بر شریعت، مشرور عارفین؛ مدیر عامل اجرایی و شیخ محمد معروف؛ مدیر ارشد اجرایی سیتی بانک نیز حضور داشتند.

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید