نسخه فرانسوی پنج استاندارد هیئت خدمات مالی اسلامی منتشر شد
جمعه, 17 ارديبهشت 1400 22:41 خدمات مالی اسلامی استاندارد مالی 723

 نسخه فرانسوی پنج استاندارد هیئت خدمات مالی اسلامی تحت عناوین IFSB-3، IFSB-13، IFSB-14، IFSB-15 و IFSB-21 به همت و حمایت مداوم بانک توسعه اسلامی و همکاری ارزشمند بانک ملی مغربی منتشرشد.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، نسخه فرانسوی پنج استاندارد هیئت خدمات مالی اسلامی تحت عناوین IFSB-3، IFSB-13، IFSB-14، IFSB-15 و IFSB-21 به همت و حمایت مداوم بانک توسعه اسلامی و همکاری ارزشمند بانک ملی مغربی منتشرشد.

به نقل از دکتر بیلو لاوال دانباتا، دبیر کل هیئت خدمات مالی اسلامی؛ نسخه فرانسوی این پنج استاندارد نشان‌دهنده تعهد شدید IFSB برای ایجاد علاقه و شناخت فزاینده مباحث مالی اسلامی در حوزه‌های مختلف در بین فرانسوی‌زبانان در سراسر جهان است. پنج استاندارد تازه ترجمه شده از دیگر نقاط مهم در مسیر بهبود اجرای استانداردهای IFSB در کشورهای عضو می‌باشد.

انتشار نسخه فرانسوی پنج استاندارد IFSB شامل موارد زیر است:

۱- اصول راهنمای IFSB-3 در مورد حاکمیت شرکتی برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی (به استثنای موسسات بیمه اسلامی (تکافل) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسلامی)

۲- اصول راهنمای IFSB-13 در مورد آزمون تنش[3] برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی

۳-استاندارد IFSB-14 در زمینه مدیریت ریسک برای شرکت‌های تکافل (بیمه اسلامی)

۴- استاندارد IFSB-15 در مورد کفایت سرمایه اصلاح شده برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی به استثنای شرکت‌های بیمه اسلامی (تکافل) و طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی اسلامی

۵- اصول اصلی IFSB-21 در حوزه تنظیم مقررات مالی اسلامی (بخش بازار سرمایه اسلامی).

ترجمه این پنج سند حاکی از تعهد مستمر هیئت خدمات مالی اسلامی در راستای ارتقا و افزایش فرآیند اجرا و پیاده‌سازی استانداردها توسط اعضا که در واقع بخشی از برنامه عملکرد استراتژیک ۲۰۲۱-۲۰۱۹ این هیئت می‌باشد، است.

پیشتر استانداردها، اصول راهنما و یادداشت‌های فنی مذکور به دو زبان انگلیسی و عربی منتشر شده‌است. در حال حاضر نیز نسخه فرانسوی این استانداردها بر روی سایت هیئت خدمات مالی اسلامی در دسترس علاقمندان می‌باشد. همچنین دبیرخانه این هیئت با اعلام آدرس ایمیل خود از دریافت هرگونه نظر یا بازخورد در مورد کیفیت متن‌های ترجمه شده ابراز خرسندی کرده‌است.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید