کتاب «حاکمیت شرکتی و مدیریت ذی‌نفعان در بانکداری اسلامی» منتشر شد
جمعه, 09 آبان 1399 20:41 بانکداری اسلامی بانکداری حاکمیت شرکتی 853

به تازگی کتاب «حاکمیت شرکتی و مدیریت ذی‌نفعان در بانکداری اسلامی» به قلم علی مهدوی پارسا روانه بازار نشر شده است.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، به تازگی کتاب «حاکمیت شرکتی و مدیریت ذی‌نفعان در بانکداری اسلامی» به قلم علی مهدوی پارسا روانه بازار نشر شده است.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم:

«حاکمیت شرکتی نظامی است که با ایجاد و اجرای آن در شرکت‌ها می‌توان فاصله ایجاد شده بین مالکیت و مدیریت (و دیگر ذی‌نفعان) را از طریق اعمال نظارت و کنترل بر فعالیت‌های مدیران کاهش داده و از طریق جلوگیری از بروز بحران‌های مالی از آن منتفع شد.

حاکمیت شرکتی قوی در بانک‌ها، مهم‌ترین ابزار جلوگیری از فساد محسوب می‌شود. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که با ضعف حاکمیت شرکتی، فساد مالی افزایش‌ یافته و به دنبال آن سرمایه‌گذاری مستقیم داخلی و خارجی تنزل، مخارج دولت افزایش و رشد اقتصادی کاهش می‌یابد.

این کتاب در سه بخش و هفده فصل طراحی شده است. در بخش اول به تعریف حاکمیت شرکتی و مبانی نظری آن می‌پردازیم. در بخش دوم به طراحی چارچوب حاکمیت شرکتی در نظام بانکداری اسلامی پرداخته و در بخش سوم، ذی‌نفعان، چالش‌های فیمابین و اصول رعایت حقوق و مدیریت ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد..»

یادآور می‌شود کتاب «حاکمیت شرکتی و مدیریت ذی‌نفعان در بانکداری اسلامی» در هزار نسخه، با قیمت روی جلد ۶۵۰ هزار ریال و در ۳۸۲ صفحه، توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) به بازار عرضه شده است.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت ۳۵ صفحه ابتدایی کتاب به این نشانی و جهت خرید کتاب به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید